پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دغدغه مصرف کننده، دغدغه ما نیز است و حتما باید تلاش کرد که با در نظر گرفتن تمهیداتی محصول با قیمت واقعی به دست او برسد و در این میان سودجویان، سوداگران و دلالان دستشان قطع شود.
شعار سال: سید جواد ساداتی نژاد درباره سیاست وزارت جهاد کشاورزی در تعیین قیمت محصولات دامی و کشاورزی در بازار، گفت: به طور کلی با وضع قیمت‌‎های دستوری به معنای قیمت‌های غیرواقعی در بازار مخالفیم، به این دلیل که حفظ تولید را بزرگترین حمایت از مصرف کننده می‌دانیم.

وزیر جهاد کشاورزی، اولین اصل حمایت از مصرف کننده را عرضه کالا و در اختیار قرار دادن محصول به مصرف کننده دانست و عنوان کرد: این مسئله فقط با استمرار تولید امکان پذیر است، بنابراین در حوزه کشاورزی و دامداری خط قرمز ما حمایت از تولیدکننده است و در این عرصه قیمت‌ها باید به نحوی تعیین شود که واقعی و برای تولیدکننده، تولید به صرفه باشد.

وی یادآور شد: البته دغدغه مصرف کننده، دغدغه ما نیز است و حتما باید تلاش کرد که با در نظر گرفتن تمهیداتی محصول با قیمت واقعی به دست او برسد و در این میان سودجویان، سوداگران و دلالان دستشان قطع شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: روشی که در دنیا استفاده می‌شود و ما نیز به آن اعتقاد داریم، «اعتماد دو طرفه بین تشکل‎‌ها و دولت است»؛ امیدواریم با کمک همین تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بتوانیم در حوزه تنظیم بازار نهایت تلاش خود را انجام دهیم و بازار را کنترل کنیم.

وی افزود: در ماجرای کاهش قیمت مرغ نیز آمادگی تشکل‌ها نشان داده شده که چطور اتحادیه‌ها و تشکل‌ها آمادگی تنظیم بازار را دارند.

سادتی نژاد در خصوص اتصال سامانه گمرکی به سامانه جامع تجارت نیز، گفت: به طور کلی تصمیمات ما در حوزه تنظیم بازار، نیازمند بهره‌مندی از داده‌ها و اطلاعات دقیق و درست است، در همین راستا مذاکراتی با وزیر صمت صورت گرفته تا اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گیرد و وزیر صمت نیز این موضوع را پذیرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم این مهم در اسرع وقت محقق شود تا بتوانیم با چشمانی باز نسبت به موضوعات مهم از جمله تنظیم بازار محصولات دامی و کشاورزی تصمیم گیری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۵۳۸۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین