پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی را کاملاً رصد کرده و روی آن‌ها حساس است.
شعار سال: امیر سرتیپ علی حاجیلو با ابراز اینکه "رفتار جمهوری اسلامی ایران در طول دو قرن گذشته نشان می‌دهد که کشورمان هیچ‌گاه مهاجم نبوده است" اظهار داشت: همچنین هیچ چشم‌داشتی به مرز‌ها و خاک کشور‌های همسایه نداشته است.

وی تصریح کرد:، اما در طول تاریخ اگر منافع کشورمان به خطر افتاده باشد، دفاع قاطعی انجام داده است که هشت سال دفاع مقدس مبین این موضوع است، چون در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی مقابل بسیاری از کشور‌های جهان که از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند ایستادگی کرد و به‌فرمایش امام خمینی (ره)، کشورمان در دفاع مقدس، ابهت و قدرت نظام استکبار را در هم شکست.

رژیم صهیونیستی در منطقه ناامنی به وجود آورده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بنابراین نقطه مشترک کشور‌های همسایه این است که همه مسلمان هستند و اسلام دین وحدت، دوستی، مودت، امنیت و صلح و آرامش است و در این میان چیزی که ناامنی ایجاد می‌کند وجود رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی را کاملاً رصد کرده و روی آن‌ها حساس است و همچنین گروه‌های مسلحی که در زمان جنگ ارمنستان و آذربایجان به منطقه وارد شده بودند در منطقه‌اند و خارج نشده‌اند؛ بنابراین جمهوری اسلامی در این مورد به‌شدت حساس است.

حاجیلو در ادامه با اشاره به علل برگزاری رزمایش فاتحان خیبر افزود: این رزمایش با حضور عمده یگان‌های شمال‌غرب از لشکر ۱۶ زرهی از استان‌های همدان، قزوین و زنجان، لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) در استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل، لشکر ۶۴ ارومیه در استان‌های آذربایجان‌غربی و بخشی از کردستان، تیپ ۲۵ نیرو‌های مخصوص واکنش سریع، گروه ۱۱ توپخانه، گروه ۴۳۳ مهندسی از این منطقه، گروه پهپاد حضرت، ولی عصر (عج) از تهران و همچنین گروه جنگال و فاوا در رزمایش شرکت کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد.

«فاتحان خیبر» یک رزمایش بسیار مقتدرانه است

وی تصریح کرد: خوشبختانه رزمایش فاتحان خیبر یک رزمایش بسیار مقتدرانه‌ای است و در این رابطه، رزمایش‌ها مرحله‌ای تکمیلی از آموزش‌ها هستند که این خود مبنایی برای آمادگی رزمی و تجربه فرماندهان در صحنه واقعی جنگ است یعنی به‌گونه مشابه‌سازی‌شده جنگ واقعی نیز به‌شمار می‌روند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این مراحل نیز با توجه به مصوبه ستادکل نیرو‌های مسلح، که منطقه موردنظر و وسعت آن را تعیین کرده بودند، این رزمایش آغاز شد، هرچند کشور‌های شمالی و شمال غرب کشورمان نیز در این مدت کوتاه، پنج تا ۶ مرحله رزمایش با اهداف خاص خود برگزار کرده بودند.
 
خط‌ونشان ایران برای دشمنان در رزمایش
 
تجهیزات نظامی و بومی کشورمان مورد ارزیابی قرار گرفتند

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی خود از توان عملیاتی و نظامی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: در این راستا نیز لازم بود که تجهیزات و ادوات جنگی و دانش نظامی و همچنین فراگیری آموزش‌ها به‌ویژه دانش نظامی که تولید بومی کشورمان است، در میدانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

حاجیلو بیان کرد: پس این نیز موضوعی برای ارزیابی و توجیهی برای برگزاری رزمایشات است بنابراین اگر آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح، با اوایل دفاع مقدس مقایسه شود که آن هجمه سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، هم‌اکنون به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، چون به‌لحاظ ساختار سازمانی بالنده و پیشِ‌رو است و دانش نظامی و تجهیزات، تولیدات کشورمان هستند و خوشبختانه در اوج آمادگی رزمی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: درست است که در مقطعی بین دو کشور همسایه یعنی آذربایجان و ارمنستان جنگی رخ داد و جمهوری اسلامی ایران نیز در طول این مدت تجاوزگری کشور ارمنستان را تأیید نکرد و حتی حاکمیت آذربایجان را به‌رسمیت شناخت، اما هم‌اکنون جنگ به پایان رسیده است و زمان صلح و امنیت و بازسازی مناطق در این کشورهاست.

ارتش جمهوری اسلامی تغییر در ژئوپولیتیک منطقه را خط قرمز خود می‌داند

حاجیلو با تأکید بر اینکه اگر در یک مقطعی برای کشوری ضعفی ایجاد شده باشد، دلیل و مبنایی بر این نیست که کشور‌های دیگر با تحریک رژیم صهیونیستی خواهان تغییراتی در مرز‌های جمهوری اسلامی ایران باشند گفت: در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تغییر در مرز‌ها و ژئوپولیتیک منطقه را به‌عنوان یک خط قرمز برای خود می‌داند که کشور‌های دیگر نیز به این مهم واقف هستند.

وی همچنین تأکید کرد: همواره هر کجا رژیم صهیونیستی حضور داشته، باعث ناامنی شده است و حیات همین گروهک‌های معاند، ضدانقلاب و معارض نیز در گروی ایجاد ناامنی و اختلاف‌افکنی بین کشورهاست در حالی که کشور‌های مسلمان هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

مسئولان سیاسی کشور‌های منطقه از بازی‌های رسانه‌ای اجتناب کنند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بی‌شک دین مبین اسلام می‌تواند به‌عنوان محور وحدت و صلح و آرامش بین کشور‌های منطقه مطرح باشد و توصیه جمهوری اسلامی ایران به مسئولان سیاسی کشور‌های منطقه این است که از بازی‌های رسانه‌ای اجتناب کنند، چون خط قرمز جمهوری اسلامی ایران این است که ژئوپولیتیک منطقه و مرز‌های سیاسی کشور‌ها غیرقابل تغییر هستند.

وی در ادامه با توصیه به رئیس جمهور آذربایجان گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران همواره با کشور‌های همسایه گواهی بر این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران خیرخواه کشورهاست و علاقه‌مند است که کنار سایر کشور‌ها برای ملت‌ها آرامش و امنیت را فراهم کند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: باید کشور‌ها به مسئولیت خود در قبال مسیر انتقال انرژی و موضوع محور اقتصادی توجه ویژه داشته باشند و تردد و خط سیری که بین ایران، نخجوان، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان وجود دارد باید در کمال امنیت و آرامش ادامه داشته باشد و کشور‌ها به مسئولیت خود واقف و عامل باشند.

ارتش جمهوری اسلامی پیام روشنی با رزمایش فاتحان خیبر به دنیا داد

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام روشنی را با این رزمایش فاتحان خیبر به دنیا داد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا اعلام کرد که خط قرمز کشور تغییر در مرز‌های کشور‌های همسایه و یا تلاش در تغییر ژئوپولیتیک منطقه است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بنابراین پیام آشکار و روشنی برای آنان است که تلاش می‌کنند تغییراتی در مرز‌ها به وجود آورند و بی‌تردید قدرت بازدارندگی پایدار ایران اسلامی را کشور‌های مختلف در طول سال‌ها به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها، جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم‌ها در هشت سال دفاع مقدس، با تعداد ۶۵ کشور جهان که به‌لحاظ تجهیزاتی و نیروی انسانی و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، رژیم بعث را پشتیبانی می‌کردند مقابله کرد، اما پاسخ کشور‌های متجاوز این بود که ایران حتی یک سانتی‌متر از مرز‌های خود را از دست نداد و بر ابرقدرت‌ها غالب شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش فاتحان خیبر به تمامی اهداف رسید

حاجیلو در ادامه نیز با ابراز اینکه معمولاً یکی از اهداف رزمایش‌ها استفاده و رونمایی از تجهیزات تازه‌ای است که توسط صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران تولید شده است بیان کرد: در این مرحله نیز دو سری سلاح‌های ضد‌زره در این رزمایش آزمایش شد و خوشبختانه نتیجه ۱۰۰ درصدی به دست آمد و به تمامی اهداف نیز رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین