پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
دولت عربستان با تصویب قانونی گدایان این کشور را با مجازات زندان و جریمه نجومی تهدید کرد. طبق این بخشنامه هر نوع گدایی در اماکن عمومی یا خصوصی یا شبکه‌های اجتماعی و از طریق فناوری‌های نوین به هر شکلی جرم محسوب می‌شود و هر فردی که گدایی کرده یا گدایان را مدیریت کند یا به نحوی با آن‌ها همکاری کند مجازات خواهد شد.

  شعار سال:  به نقل از روزنامه سعودی الیوم، هر نوع گدایی در اماکن عمومی یا خصوصی یا شبکه‌های اجتماعی و از طریق فناوری‌های نوین به هر شکلی جرم محسوب می‌شود و هر فردی که گدایی کرده یا گدایان را مدیریت کند یا به نحوی با آنها همکاری کند مجازات خواهد شد.

در بخشی از این خبر آمده است، ماده دوم قانون مبارزه با گدایی بر ممنوعیت گدایی به هر شکل و به هر دلیلی تاکید و وزارت کشور را مامور دستگیری گدایان کرده است.
 
در این قانون آمده است، اگر ثابت شود فردی شغل گدایی دارد یا افرادی را تشویق به انجام آن می‌کند، به حداکثر ۶ ماه زندان و جریمه حداکثر ۵۰ هزار ریال سعودی (۱۳۳ میلیون تومان ) یا هر دوی آنها محکوم می‌شود.
 
هر فردی هم که به شکل سازمان‌یافته‌ای دست به گدایی بزند یا گروه و دسته‌ای برای تکدی راه بیندازد، به حداکثر یک سال زندان و جریمه مالی ۱۰۰ هزار ریال سعودی (۲۶۶ میلیون تومانی) محکوم خواهد شد.
 
هر فرد خارجی که به جرم گدایی در عربستان دستگیر شود در صورت اثبات این جرم بعد از مجازات از کشور اخراج می‌شود (فقط زنانی که همسرانی سعودی دارند از این قاعده مستثنی هستند).
 
در صورت تکرار این بزه نیز طرف‌های ذی‌صلاح می‌توانند مجازات را حداکثر ۲ برابر کنند.
 
گفتنی است در حالی این قانون در عربستان به تصویب می‌رسد که برنامه‌های محمد بن سلمان روزبه‌روز بر شمار فقرای عربستانی می‌افزاید.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 13مهر 1400، کدخبر: ، www.etemadonline.com،515358

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین