پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
احمد نادری گفت: سهمیه فرزندان اعضای علمی باید پیگیری جدی شود و کمیسیون آموزش نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد همچنین در شورای انقلاب فرهنگی در خصوص این موضوع پیگیری‌هایی صورت گرفت بود و سال گذشته متوقف شد.
شعار سال: سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور موضوعی است که بار‌ها مسئولان خبر آن را تکذیب کرده یا خبر از حذف آن داده‌اند. اما در هر حال این سهمیه همچنان با عناوین مختلف خودنمایی می‌کند و انگاری خبری از حذف آن نیست و سالانه عده زیادی بر اساس چنین رانتی پا به دانشگاه‌ها می‌گذارند و سر کلاس‌های رشته‌هایی می‌نشینند که افراد عادی سال‌ها شبانه روز برای رسیدن به آن درس می‌خوانند و خواب بر چشمان‌شان نمی‌آید.

در این خصوص احمد نادری، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،  گفت: سهمیه کنکور فرزندان اعضای هیئت علمی را خلاف عدالت می‌دانم.

او با بیان اینکه به صرف اینکه والدین این فرزندان، اعضای هیات علمی هستند نباید حقی برای آن‌ها ایجاد شود، افزود: فرزندان اعضای هیات علمی نیز مردم عادی هستند و باید کنکور دهند و بر اساس الزامات آموزشی رشد کنند.

نادری تصریح کرد: سهمیه فرزندان اعضای علمی باید پیگیری جدی شود و کمیسیون آموزش نیز این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهد کرد همچنین در شورای انقلاب فرهنگی در خصوص این موضوع پیگیری‌هایی صورت گرفت بود و سال گذشته متوقف شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این موضوع امسال مجدد به جریان افتاده که ما از طریق کمیسیون پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 
تحصیل دانشجویان بر اساس شایستگی‌ها باید صورت گیرد

همچنین احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: بنده موافق استفاده از سهمیه فرزندان هیات علمی نیستم و هر کسی بستگی به شایستگی‌های خود باید مدارج علمی را طی کند.

او با بیان اینکه هر فردی که توانمندی ندارد نباید از رانت نیز استفاده کند، ادامه داد: این سهمیه در حال حاضر در حد یک بخشنامه وزارت علوم است است و وزارت علوم باید باید برای ملغی شدن چنین بخشنامه‌ای دستور جدید صادر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۲۴۵۷، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین