پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۳۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
احمد توکلی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تقدیر و تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای لغو امتیاز انتقال فرزندان هیأت علمی از شهری به شهر دیگر ،مجددا بر اصلاح و بازنگری مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی تاکید کرد. لازم به توضیح است که در کشور حدود 19 مدل سهمیه وجود دارد که اثرات زیان باری روی عدالت آموزشی گذاشته و با ورود برخی افراد کم هوش، ضریب اثرگذاری آموزش عالی را بشذت پائین می آورد. ورود این نوع فارغ التخصیلان به بازار کار نیز، خود چالش جدیدی برای نظام خدمات رسانی کشور ایجاد کرده است.

شعار سال: احمد توکلی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تقدیر و تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای لغو امتیاز انتقال فرزندان هیأت علمی از شهری به شهر دیگر بار دیگر بر اصلاح و بازنگری مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی تاکید کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر رئیسی
رئیس محترم جمهور
سلام علیکم
سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت بر خود لازم می‌داند که از تصمیم شورا در لغو امتیاز انتقال فرزندان هیات علمی از شهری به شهری و از رشته‌ای به رشته‌ای دیگر از شما و اعضای حامی عدالت تشکر کند. این اقدام، تبعیض فاحشی را سبب می‌شد و حتی با دست آویز ساختن آن، امتیازات فراتر از آن مصوبه را نیز برای فرزندان آن‌ها فراهم می‌ساخت.

مطمئناً این تصمیم شجاعانه گام مهمی در رفع تبعیضات ناروای آموزشی است. وجود تبعیضات آموزشی، نابرابری موجود را افزایش می‌دهد و چرخه فقر را پایدار می‌سازد. حرکت به سوی عدالت آموزشی از نیاز‌های حیاتی و فوری جامعه فعلی ایران به شمار می‌آید و از شما و دیگر اعضای شورا انتظار می‌رود که با ورود هر چه سریعتر به اصلاح سایر سهمیه‌های غیر ضروری که در این شورا تصویب شده است، این مسیر مبارک را به سرانجام برسانند.

تقدیر از لغو امتیاز انتقال اختیاری فرزندان هیأت علمی به شهر دیگر
همچنین بار دیگر تاکید می‌نمایم که مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مصوب این شورا با مخالفت قاطبه کنکوری ها، نیاز به اصلاح و بازنگری جدی دارد و با توجه به مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اجرای عجولانه آن به گفته مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، می‌تواند پیامد‌های ناگوار امنیتی و اجتماعی داشته باشد.

از شما انتظار می‌رود کوشش عدالت خواهانه خویش را برای حل مشکل مذکور بیشتر بفرمایید.

با احترام
احمد توکلی

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۳۵۳۱۹، snn.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: نامه احمد توکلی به رئیسی ، تقدیر توکلی از رئیسی ، تشکر احمد توکلی از شورای عالی انقلاب فرهنگی ، لغو امتیاز انتقال فرزندان هیات علمی از شهری به شهر دیگر ، امتیازات فرزندان هیات علمی ، امتیازات فرزندان اعضای هیات علمی ، ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی ، امتیازات فرزندان هیات علمی در ورود به دانشگاه ، رفع تبعیضات ناروای آموزشی ، عدالت آموزشی ، تبعیض میان فرزندان هیات علمی و بقیه دانشجویان ، امتیاز فرزندان هیات علمی برای تغییر رشته ، سهمیه های غیر ضروری فرزندان هیات علمی ، سهمیه های ناعادلانه فرزندان هیات علمی ، رانت فرزندان هیات علمی ، امتیازات ناعادلانه آموزش عالی برای فرزندان اساتید دانشگاه ، لغو امتیاز جابجایی فرزندان هیات علمی ، ضرورت بازنگری در سهمیه های کنکور ، ضرورت بازنگری در انواع سهمیه ها ، سهمیه ها کنکور و نقض عدالت آموزشی ، سهمیه های کنکور و نابودی استعدادهای کشور ، سهمیه های کنکور و اتلاف منابع در آموزش عالی ، سهمیه های کنکور و درجا زدن های آموزش عالی ، سهمیه های کنکور و اثرات آن بر کیفیت خروجی های آموزش عالی ، سهمیه های کنکور و مدعیان کم توان در بازار کار ، فارغ التحصیلان سهمیه ای و اثرات آن بر کیفیت خدمات رسانی در بازار کار
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
خدا رو شکر که حذف شد. طرف دامپزشکی قبول می شد و توی سیستان می اومد تهران داروسازی می خوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین