پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
سازمان بازرسی با تهیه مجلدی از مشکلات و چالش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اقدام به برداشتن یکی از بهترین گام‌های نظارتی و هدایتی خود برای دستگاه‌های اجرایی کرده است. امید است این سنت مفید در برنامه ریزی بشکلی نظام‌مند تداوم یابد.
شعار سال: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری در دیدار با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که عصر روز گذشته انجام شد، با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی در دوره جدید و تحولی، اظهار کرد: در سال جاری یکی از اولویت‌های مهم سازمان توجه به مسئله محوری است. ازاین‌رو سازمان بازرسی در یک کار جدید و نو در حال تدوین «نظام مسائل کشور» است تا با تمرکز روی مسائل اصلی و کلان کشور و با نظر متخصصان هر حوزه راه‌کار‌های اجرایی برای رفع آن مسائل و مشکلات ارائه کند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هدیه سازمان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این بسته هدیه شامل مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی است که در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد به انضمام راهکار‌هایی پیشنهادی برای رفع این چالش‌ها و مشکلات که تقدیم شما می‌شود.

عرب انصاری با تأکید بر اجرای تعهد قانونی دستگاه‌ها برای خرید صنایع‌دستی گفت: یکی از موضوعات مهم در حمایت از صنایع‌دستی که جزو بخش‌های مغفول مانده قانون است و احیای آن در دستور کار سازمان بازرسی است تعهد دستگاه‌ها برای اختصاص یک‌دهم درصد از بودجه جهت خرید صنایع‌دستی است.

در ادامه این دیدار، ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ما از پیشنهاد‌های سازمان بازرسی کل کشور استقبال کرده و روی حمایت‌های این سازمان حساب بازکرده‌ایم.

گفتنی است در این دیدار دو طرف بر حفظ اصول قانونی در حفظ حریم‌های آثار باستانی تأکید کردند.

همچنین مقرر شد به‌منظور سالم‌سازی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، نظارت و همکاری دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک کمیته مشترک تشکیل شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۸۴۹۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین