پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به مظلومیت قرآن میان حوزویان گفت: روحانیون باید مفردات قرآن، تجزیه و ترکیب قرآن، حفظ موضوعی آیات، اعلام و اسباب نزول قرآن و یک دور تفسیر کامل قرآن را بیاموزند؛ باید بررسی کرد آیا آن قدر که در حوزه‌های علمیه به اصول پرداختیم به قرآن و تفسیر آن نیز پرداخته شده است؟

شعار سال:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه‌های علمیه در پنجمین همایش سراسری «مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر» که شامگاه ۱۲ آبان‌ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن حتی میان حوزویان مظلوم واقع شده است، اظهار کرد: برخی طلاب حتی روانخوانی قرآن نمی‌دانند تا چه رسد به حفظ، تفسیر و مفردات قرآن؛ طلاب حوزه‌های علمیه که به حج اعزام می‌شوند باید تفسیر و ترجمه قرآن را به‌خوبی فراگرفته باشند.
 
وی ادامه داد: روحانیون باید مفردات قرآن، تجزیه و ترکیب قرآن، حفظ موضوعی آیات، اعلام و اسباب نزول قرآن و یک دور تفسیر کامل قرآن را بیاموزند؛ باید بررسی کرد آن‌قدر که در حوزه‌های علمیه به اصول پرداختیم به قرآن و تفسیر آن در حوزه‌ها پرداخته شده است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به کاربرد آیات قرآن در موارد مختلف، افزود: کتاب‌های فراوانی در این زمینه چاپ شده است که باید با مطالعه این کتب کاربرد آیات مختلف قرآن را فرا بگیریم و در دورهمی‌ها و گروه‌ها به این مباحث پرداخته شود.
 
رفیعی بیان کرد: کتابی به نام «جاذبه قرآن» تألیف شده است که از ابتدا تا انتهای قرآن آیاتی که افراد را متحول کرده در آن آمده است؛ افراد بسیاری فقط با شنیدن یک آیه قرآن مسلمان شده‌اند و تمام این کتاب موعظه است.

قرآن فقط برای درمان امراض جسمانی نیست
 
وی با اشاره به اینکه قرآن شفاست، تصریح کرد: قرآن فقط برای درمان امراض جسمانی نیست، شفا بودن قرآن برای بیماری جسم را انکار نمی‌کنم، اما نباید شأن قرآن پایین بیاید؛ قرآن درمان روح است و حرص، شهوت، کفر و غیره را از بین می‌برد.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‎البلاغه فرموده‌اند که قرآن چهار درد بزرگ کفر، نفاق، غی و ظلال را درمان می‌کند، بیان کرد: دعای هشتم صحیفه سجادیه ۴۴ مرض درونی را نام برده است که قرآن تمام این امراض را درمان می‌کند که بنده هم شرحی بر این دعا نوشتم که چگونه این امراض را با قرآن درمان کنیم.
 
رفیعی در پایان یادآور شد: در آیه‌ای از سوره واقعه خداوند گله کرده است که چرا به قرآن سستی می‌کنید؟ مصادیق سستی و بی‌توجهی به قرآن نخواندن قرآن و روی زمین گذاشتن آن، خواندن و نفهمیدن آن و یا خواندن، فهمیدن و عمل نکردن به آن است که بسیاری از این موارد امروزه انجام می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایکنا، تاریخ انتشار: 13  آبان  1400، کدخبر: ، www.qom.iqna.ir،4010496

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین