پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
آقای یزدان سیف مدیرعامل محترم شرکت بازرگانی دولتی مدعی تامین گندم مورد نیاز کشور در سال ۱۴۰۰ شده است! در گام اول از ایشان تقاضا می‌کنیم که لیست قرارداد‌ها (نه تفاهم نامه ها) را با جزئیات مبدا، قیمت خرید، زمان تحویل، حجم و نوع گندم خریداری شده منتشر کنند. درباره شیوه تامین و تخصیص ارز هم توضیح دهند. در گام دوم می‌خواهیم که بشکل شفاف در خصوص حجم گندم تحویلی در اسکله‌های جمهوری اسلامی ایران تا زمان حاضر، آمار و ارقام بدهند. توضیح دهند چقدر طول می‌کشد که با ناوگان ریلی و جاده‌ای موجود، گندم‌ها تحویل سیلو‌ها و انبار‌های استانی شوند. در نهایت درخواست می‌کنیم که تشریح کنند، مواردی که بعنوان کشت قراردادی گندم و فواید آن مطرح کرده اند، نظرات و تخیلات خودشان است یا آرزو‌های جناب وزیر! و شاید هم برنامه توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی؟ از خداوند متعال می‌خواهیم که گزینه سوم تحقق پذیر گردد. اما دوست عزیز، لطفا در بیان برخی از آمار و ارقام‌ها و برنامه‌ها دقیق‌تر صحبت کنید، چرا که با بحث امنیت ملی سروکار دارید و حداقل پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، در این خصوص با هیچ مدیری مماشات نخواهد کرد.

شعار سال:معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی 4 میلیون و 534 هزار تن گندم در سالِ زراعیِ 1400-1399 گفت: به‌دلیل خشکسالی نسبت به سال گذشته گندم کمتری خریداری شد، اما با برنامه‌ریزی در سال 1399 برای تأمین گندم کشور، از اردیبهشت ماه سال جاری تأمین گندم تدارک دیده شد که بخشی عمده‌ای از خریدها وارد کشور شده و بخشی نیز در حال ورود به کشور است.
 
یزدان سیف در نشست خبری امروز، دوشنبه 17 آبان اظهار کرد: تأمین و تدارک گندم مورد نیاز کشور ادامه دارد و هم اکنون 10 فروند کشتی در بنادر (شمالی و جنوبی) در حال تخلیه این کالای استراتژیک هستند و 30 فروند کشتی منتظر تخلیه است.
 
سیف با تأکید بر تأمین به‌موقع گندم مورد نیاز کشور گفت: در حال حاضر فروانی در بخش کالای گندم و سایر کالاهای اساسی را در کشور داریم و مردم بنادر شاهدند که کشتی‌های این کالاها در حال پهلوگیری، تخلیه و بارگیری هستند.
 
وی در خصوص برنامه‌های سال آینده خرید تضمینی و با این گندم کشور نیز خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های آقای ساداتی‌نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی توسعه زنجیره‌ی تأمین گندم از تولید تا مصرف است که کشت قراردادی این محصول یکی از این برنامه‌ها است و بر اساس آن بخش عمده گندم مورد نیاز صنف و صنعت از طریق کشت قراردادی تأمین خواهد شد و شرکت بازرگانی دولتی ایران برای کارخانجات و بخش خصوصی و صنایع گندم تأمین نخواهد کرد و کارخانجات آرد و صنایع گندم مورد نیازشان را از امروز می‌بایست با عقد قرارداد با کشاورزان با قیمت توافقی بین خود با کشاورزان تأمین کنند و این برنامه کاستن بار دولت است. 
 
وی عنوان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز پس از عقد قرارداد با کشاورزان برای خرید سلفی گندم اقدام می‌کند و برای این کار 15 درصد پول گندم را به کشاورزان پیشاپیش پرداخت خواهد کرد تا نسبت به تأمین نهاده‌ها و کودهای فسفات و... اقدام کنند.
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تشریح کرد: کشت قراردادی در 7 استان خوزستان، گلستان، فارس بوشهر، سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان و هرمزگان به صورت پایلوت به اجرا در خواهد آمد که از مزایای آن افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در کشور است.
 
سیف اعلام کرد: دستورالعمل کشت قراردادی ابلاغ شده و کشاورزان باید برای عقد قرارداد به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری غلات نیوز، تاریخ انتشار:  آبان1400، کدخبر:32029 ، www.ghalatnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین