پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: اگر ناهنجاری رفتاری یا گفتاری در تشکیلات ما وجود داشته باشد، قطعاً ناشی از کمبود حقوق نیست. ناهنجاری‌ها ناشی از خستگی مفرط و نداشتن امید برای کاهش کار طاقت‌فرسا است.
شعار سال: محمدباقر الفت در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از چند سال گذشته که با افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم، تا حدودی پرسنل قوه قضاییه دچار عسرت در معیشت اقتصادی شدند و بر مدیران قوه قضاییه لازم بود اقدام مثبتی انجام دهند. در همین راستا در زمان ریاست آقای رئیسی، راهکار‌های متعددی از سوی کارشناسان ارائه شد؛ تمامی این راهکار‌ها مورد دقت و مطالعه قرار گرفت. ریاست وقت قوه قضائیه با ژرف‌اندیشی و دقت‌نظر روی طرح‌ها و پیشنهادات نهایتاً کار را به اینجا رساندند که برای جبران تنگنا‌های مالی کارکنان، طرحی تهیه شود و از طریق نمایندگان این طرح روانه مراجع تقنینی شود تا از آن طریق عقب‌افتادگی مالی پرسنل را جبران کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه افزود: امروز تنگنا‌های مالی قاطبه شهروندان از جمله حقوق بگیران را تحت فشار قرار داده است. تاکنون اقشار حقوق‌بگیر بیشترین همراهی را با تصمیم‌گیران در کشور داشتند، اما این وضعیت در قوه قضائیه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی گفت: این بحث در قالب طرح در مجلس مطرح شده است. اصولاً فرایند رسیدگی به لوایح طولانی است؛ فوق‌العادگی همکاران ما در این طرح اقتضا کرد که زمان کوتاه‌تر انتخاب شود؛ بنابراین تصمیم گرفته شده موضوع در قالب طرح در کمیسیون اجتماعی مطرح شود که از تک تک نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون مجلس تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.

وی تأکید کرد: این طرح برای دولت بار مالی ندارد؛ در متن طرح تصریح شده که ما از محل اعتبارات قوه قضاییه، منابع را تأمین کنیم. قرار است ظرف مدت سه سال، ماهانه عددی قریب به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به حقوق همکاران اضافه کنیم.

الفت گفت: ما در قوه قضائیه همیشه دچار کمبود نیروی انسانی بودیم و سعی کردیم با کمترین نیرو، همه خدمات قضایی مورد نیاز کشور را ارائه دهیم.

معاون منابع انسانی قوه فضاییه ادامه داد: اگر ناهنجاری رفتاری یا گفتاری در تشکیلات ما وجود داشته باشد، قطعاً ناشی از کمبود حقوق نیست. ناهنجاری‌ها ناشی از خستگی مفرط و نداشتن امید برای کاهش کار طاقت‌فرسا است.

الفت در پاسخ مبنی بر اینکه طبق قانون، بررسی لوایح در مجلس باید بر بررسی طرح‌ها اولویت داشته باشد، چرا قوه قضائیه این موضوع را در قالب لایحه به مجلس ارائه نکرد؟ چون ممکن است شائبه لابی کردن قوه قضائیه با مجلس در افکار عمومی مطرح شود؛ لطفاً در این خصوص شفاف‌سازی کنید. گفت: عقلایی است که ما برای زودتر رسیدن به اهدافمان، مسیر کوتاه‌تری را انتخاب کنیم. چه عاقلی در زندگی مسیر سخت‌تری انتخاب کند؟

وی افزود: لابی و تبانی قوه قضائیه با مجلس مطرح نیست. این‌ها دلیل نمی‌شود که کار غیرقانونی صورت گرفته است. رئیس وقت قوه قضائیه بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کردند بر اساس همین تدبیراندیشی‌های هوشمندانه بود که آقای رییسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ میلیون رأی اخذ کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۵۲۱۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین