پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
کرم گلوگاه انار یکی از مهمترین افات باغ‌های انار محسوب شده و خسارات وحشتناکی تا سرحد ۸۰ درصد کاهش محصول را بر باغدار تحمیل می‌کند. برای مقابله با کرم گلوگاه، ترکیب روش‌های شیمیایی و بیولوژیک استفاد می‌شود. باید پرسید که وزارت جهادکشاوری، تا چه حد در کنترل و مبارزه با این آفت موفق بوده است؟
شعار سال: کرم گلوگاه انار؛ از آفات شناخته شده درختان انار در سطح ملی می‌باشد. این آفت، بر روی درختان پسته، انجیر و خرمالو نیز تاثیر منفی می‌گذارد. آفت کرم گلوگاه انار؛ از کرم‌های شب پره می‌باشند که مراحل تخم، لارو، شفیره و حشره کامل را طی می‌کند و خسارت سنگین توسط حشره کامل بر درخت و میوه‌های انار وارد می‌شود. کرم گلوگاه زمستان را به شکل لارو در زیر یا روی درختان انار می‌گذرانند، لارو‌ها از کاسبرگ‌ها تغذیه می‌کنند و در مراحل بعد با ایجاد سوراخ‌هایی به داخل میوه انار نفوذ کرده و آلودگی را با خود به درون میوه انتقال می‌دهند. پیش روی لارو‌ها در اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداد ادامه دارد تا جایی که خود را به تاج انار می‌رساند و اینجا زمانی است که لارو‌ها به شفیره تبدیل شده اند، شفیره با فعالیت و تغذیه خود بعد از مدتی به حشره کامل تبدیل می‌شود و از قسمت تاج انار بیرون آمده و پروانه‌هایی آماده جفتگیری می‌باشند. پروانه‌ها بعد از جفتگیری در قسمت پرچم‌های زرد رنگ انار شروع به تخم ریزی می‌کنند. برای از بین بردن کرم گلوگاه انار، ترکیب مبارزه شیمیایی و بیولوژیک لازم است. روش‌هایی که باید بتدریج باعث کاهش و از بین رفتن آفت شود.
 
تعداد بازدید : 18


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین