پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
تا حال از خود پرسیده اید که چرا دزدان دریایی چشم بند می‌زنند، آیا داستان مربوط به پوشاندن چشم‌های معیوب‌شان است؟ پاسخ منفی است. آن‌ها برای عادت به حرکت مستمر از عرشه به قعر موتورخانه کشتی (از تاریکی به روشنایی و بالعکس) و در امان ماندن از حمله طرف مقابل بدلیل تاری دیدشان، یکی از چشم‌های خود را می‌پوشانند. چند دقیقه زمان لازم برای تطابق برای تاریکی برای دزدان دریایی گاهی در حکم مرگ و زندگی بود، اما بستن یک چشم باعث می‌شد، آن‌ها به مجرد رفتن به محیط تاریکی با برداشتن چشم‌بند بتوانند، خیلی زودتر در تاریکی ببینند. حال می‌دانید سه روش عمده کار دزدان دریایی چگونه است. متن زیر را مطالعه نموده و کلیپ را ببینید.
شعار سال: دزدی دریایی دارای مدل‌های مختلفی است که در تنگه مالاکا و باب المندب و ... وجود دارند و عموما به سه روش خاص سرقت می‌کنند. در نوع نخست دزدی دریایی، دزدان با طناب روی عرشه کشتی می‌آیند و هرچه را که قابل حمل باشند با خود می‌برند. شیوه این دزدان به این شکل است که با قایق‌های کوچک از جنس فایبرگلاس و یا چوب خود را به کشتی نزدیک می‌کنند که در رادار قابل رصد کردن نیستند. کارشان به صورت مخفیانه است و اگر متوجه شوند خدمه کشتی آن‌ها را دیده‌اند از عرشه به قایقشان برگشته و فرار می‌کنند. این مدل دزدی بیشتر در شرق آسیا و کشور‌های سنگاپور، مالزی و ... دیده می‌شود.

اما مدل دوم که مدلی خطرناک دزدی دریایی است به غرب آفریقا و خلیج گینه مربوط می‌شود؛ آن‌ها با ورود به کشتی همه را می‌کشند و هر چه که بتوانند از کشتی خارج کنند با خود می‌برند؛ به کشتی آسیب زده و همانجا رها می‌کنند. دلیل کشتار خدمه نیز آن است که نمی‌خواهند ردی از خود جای بگذارند، زیرا مانند دزدان سومالیایی، امکان انتقال کشتی به ساحل را ندارند.

نوع سوم دزدی دریایی، در سومالی رخ می‌دهد. دزدان، کشتی را به لنگرگاه‌های خود منتقل می‌کنند و از مالک کشتی می‌خواهند برای نجات خدمه کشتی و آزادی آن‌ها، مبالغ هنگفتی را به حساب‌های بین المللی خود واریز کنند.

سومالی به دلیل جنگ‌های داخلی عملا دولت مرکزی ندارد و مردم برای تامین نیاز‌های خود دست به هر کاری می‌زنند و به همین دلیل امکان نظارت بر لنگرگاه‌ها و مقابله با دزدان دریایی وجود ندارد و مردم این کشور برای زنده ماندن دست به هر کاری می‌زنند از جمله دزدی دریایی.
 
تعداد بازدید : 7


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین