پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در گزینش ائمه جمعه چه در استان‌ها و چه در شهرستان‌ها باید دقت شود، این تریبون مهم و مقدس است جایگاه بسیار رفیعی دارد بنابراین افرادی باید انتخاب شوند که شایستگی این مسئولیت را داشته باشند.

شعار سال:یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نماز جمعه ارزشمند است و جایگاه رفیعی دارد کسی که می‌خواهد خطیبش شود باید شرایطش را اعم از علم، درایت و سیاست داشته باشد.
 
حجت السلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی درباره اظهارات اخیر برخی ائمه جمعه که باعث واکنش افکار عمومی و گلایه مردم شده است، گفت: باید در انتخاب ائمه جمعه بسیار دقت شود آن هم امام جمعه تهران که در سابقه آن ائمه‌هایی همچون محروم آیت‌الله طالقانی، آیت الله منتظری، آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی پشت تریبونش قرار گرفتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: نماز جمعه بازوی پرتوان امام و انقلاب است و شخصیت‌های بزرگ انقلاب در همین نمازهای جمعه قربانی شدند؛ آیت‌الله مدنی‌، آیت‌الله دستغیب؛ آیت‌الله صدوقی و شخص پدر بزرگوار بنده آیت‌الله اشرفی اصفهانی در محراب نماز جمعه به شهادت رسیدند.
 
وی یادآور شد: امام رحمت الله در خصوص مرحوم آیت‌الله اشرفی اصفهانی می‌فرمودند که قریب به ۶۰ سال است که ایشان را می‌شناسم و از ارادتمندان‌شان بوده و هستم این یعنی این که حضرت امام کسی را به عنوان امام جمعه یک شهر منصوب می‌کنند که شناخت کامل نسبت وی داشتند و این گفته کم نیست که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی بگوید من قریب به ۶۰ سال به ایشان ارادت داشته‌ام و گاهاً از امام نقل شده هرگاه من به چهره آقای اشرفی اصفهانی نگاه می‌کنم یاد خداوند می‌افتم.
 
اشرفی اصفهانی با بیان این‌که برای این انقلاب خون‌ها داده شده است، یادآور شد: دشمنان در محراب نماز جمعه در برابر دیدگان ده‌ها هزار نفر آنها با نقشه شیطانی منافقین به شهادت رساندند و بدن تکه تکه شده‌شان به خاک سپرده شد.
 
وی تاکید کرد: نماز جمعه ارزشمند است و جایگاه رفیعی دارد کسی که می‌خواهد خطیبش شود باید شرایطش را هم اعم از علم، درایت و سیاست داشته باشد.
 
این فعال سیاس اصلاح‌طلب ادامه داد: مرحوم هاشمی هنگامی که خطبه‌های نماز جمعه را می‌خواندند، مخصوصا خطبه‌های دوم ایشان را رسانه‌ها بررسی و تحلیل می‌کردند و یا شخص مقام معظم رهبری که امام جمعه رسمی کشور هستند به عربی که در خطبه‌ها صحبت می‌کردند رسانه‌های خارجی روی حرف‌هایشان مانور می‌دادند.
 
وی خاطر‌نشان کرد: به مدت ۲ سال نماز جمعه به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل بود حال امروز که دوباره بر پا شده است، نباید به گونه‌ای در آن صحبت شود که شکافی بین مردم ایجاد شود و آنان چیزهایی را از خطیب این نماز به دل بگیرند. امروز حتی به من پیام می‌دهند تلفن می‌کنند که حرف‌های ناشایستی گفته می‌شود، نمی‌دانم خطیب نماز بی‌توجه بوده که این حرف‌ها را بیان کرده یا خیر.
 
اشرفی اصفهانی ادامه داد: در گزینش ائمه جمعه چه در استان‌ها و چه در شهرستان‌ها باید دقت شود، این تریبون مهم و مقدس است جایگاه بسیار رفیعی دارد بنابراین افرادی باید انتخاب شوند که شایستگی این مسئولیت را داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: در انتخاب ائمه جمعه مخصوصا تهران که شهر بسیار مهمی است باید دقت شود زیرا تمام رسانه‌های خارجی و دشمنان روی هر یک کلمه این نماز حساب باز می‌کنند و دشمن به دنبال بهانه و مستمسک است تا برای ایجاد شکاف مانور دهد، قطعا این گونه حرف زدن موجب نگرانی مردم می‌شود.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: مشاهده کردیم هزاران نفر از فرازهای صحبت‌های امام جمعه رنجیده‌اند که درست نبود از لسان ایشان ظاهر شود که انشاالله دیگر تکرار نشود و معتقدم باید به ایشان هم تذکر داده شود چرا که خطبه‌های نماز جمعه باید اخلاقی، اعتقادی، علمی، اجتماعی و سیاسی باشد امام جمعه هم روی این موارد جامعیت کامل داشته باشد تا دشمن نتواند از کوچکترین نقطه ضعف ایرادی را برداشت کند.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران ، تاریخ انتشار:  28آبان1400، کدخبر: 1531790، www.jamaran.news
 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
پس چه بهتر که دقت کنیم چه حرفهایی میخوایم بزنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین