پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال نسبت به آینده همکاری استقلال با کارگزارش ابراز نگرانی کرد.
شعار سال: سازمان لیگ فوتبال برای سپردن تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی به باشگاه استقلال از کارگزار این باشگاه خواستار ارائه تضامین لازم شد و تا دوشنبه به این کارگزار مهلت داد، اما این اتفاق رخ نداد. همچنین از همان ابتدا در مورد کارگزار باشگاه استقلال این موضوع مطرح شد که یکی از بزرگترین بدهکاران به فوتبال پشت پرده عقد قرارداد این کارگزار با باشگاه استقلال بوده است.

صادق درودگر، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال، با بیان این که هنوز کارگزار باشگاه استقلال هیچگونه ضمانتی ارائه نکرده است، در مورد حضور این فرد بدهکار به فوتبال اظهار کرد: متاسفانه خود ایشان این موضوع را تایید کرده‌اند و حتی عوامل ایشان در بازی روز جمعه در ورزشگاه حضور پیدا کرده و کار‌های مربوط به تبلیغات محیطی را مدیریت کردند.

او افزود: ما اطلاعاتی که در مورد ایشان داریم را در اختیار دوستانمان در باشگاه استقلال قرار می‌دهیم تا بعد‌ها دچار مشکل نشوند، چون اگر باشگاهی دچار مشکل شود، انگار که ما دچار مشکل شده‌ایم. این فرد با بدهی ۱۰۰ میلیاردی یکی از بزرگترین بدهکاران به فوتبال ماست.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال با ابراز تاسف راجع به اطلاعات اشتباهی که در فوتبال ایران پخش می‌شود، گفت: ما نباید اطلاعات غلط را بپذیریم. این کارگزار در جلسه‌ای که با آقای علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان داشتیم اعلام که این ۱۵۰ میلیارد فقط مختص تبلیغات محیطی نیست و پیراهن و موارد دیگری را هم شامل می‌شود.

درودگر ادامه داد: این کارگزار همین پیشنهاد را به باشگاه پرسپولیس کرده بود، اما این باشگاه قبول نکرد. پرسپولیسی‌ها بیشتر حواسشان است تا دچار مشکل نشوند. همچنین باشگاه پرسپولیس برند‌هایی که برای انجام تبلیغاتشان به توافق رسیده را به سازمان لیگ معرفی کرده تا مجری ما تبلیغات محیطی‌شان را در بازی با صنعت نفت انجام دهد. این مهم است که یک فرد در دستگاه دولتی به چارچوب قوانین دولتی اشراف داشته باشد و باید بپذیریم کار کردن در هر بخشی، شرایط خاص خودش را دارد.

او در ادامه درباره پیش‌بینی درآمد حدودا ۲۰۰ میلیاردی برای تبلیغات محیطی لیگ بیست و یکم بیان کرد: ما قراردادی با کسی به صورت مستقیم امضا نمی‌کنیم و خودمان تبلیغات می‌گیریم و دیگر مثل گذشته کارگزاری نداریم که درصد بالایی را از درآمد فوتبال بردارد. ان‌شاءالله درآمدی بالای ۲۰۰ میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی این فصل حاصل می‌شود.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ دوشنبه در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که باشگاه استقلال با اجرای بدون هماهنگی تبلیغات محیطی در بازی با نساجی، خسارت ۵ میلیاردی زده است. با حساب و کتابی سرانگشتی این تصور به وجود آمد که با در نظر گرفتن جمعا ۳۰ بازی خانگی برای استقلال و پرسپولیس، درآمد حاصل از تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی سرخابی‌ها برای سازمان لیگ و باشگاه‌های دیگر به تنهایی ۱۵۰ میلیارد تومان است.

درودگر در پاسخ به این سوال که آیا چنین محاسباتی درست است، توضیح داد: خسارتی که من از آن صحبت کردم به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی مربوط به قرارداد‌هایی است که قبلا بابت تبلیغات بسته شده و دومی خسارت به برند تبلیغات لیگ برتر است. این خیلی مهم است که به برند تبلیغات لیگ برتر که بابتش زحمت کشیده شده و بالا آمده، خدشه وارد نشود.

او افزود: اقدام باشگاه استقلال باعث شد که شرکتی که با ما قرارداد بسته و قرار بوده تبلیغاتش را انجام دهید، به یک باره ببیند تبلیغاتش انجام نشده است. این اتفاق باعث خدشه وارد شدن به برند تبلیغات لیگ برتر می‌شود و ۵ میلیاردی که به آن اشاره شد، شامل خسارت به برند هم می‌شود.

مدیر امور تبلیغات سازمان لیگ در ادامه درباره سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی صحبت کرد. او درباره این موضوع مهم گفت: سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی ۱۰ درصد است. البته قبلا سهم سازمان لیگ پنج درصد بود، اما بعد از این که فدراسیون فوتبال کلیه مسابقات فوتبال را به سازمان لیگ سپرد این سهم از ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت.

درودگر ادامه داد: قبلا سازمان لیگ فقط لیگ برتر فوتبال را برگزار می‌کرد، اما بعد‌ها که شرایط عوض شد و مسابقات بیشتری در اختیار سازمان لیگ قرار گرفت، فدراسیون فوتبال مصوب کرد که سهم سازمان لیگ با توجه به ۳۰ برابر شدن هزینه‌ها از تبلیغات محیطی ۱۰ درصد شود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که که آیا به جز لیگ برتر، تبلیغات محیطی در لیگ‌های پایین‌تر وجود دارد، توضیح داد: در حال حاضر برخی از تبلیغات ما در لیگ یک هم انجام می‌شود. با این حال، چون لیگ یک با وجود کیفیت مطلوب پخش سراسری ندارد آنچنان جنبه تبلیغاتی ندارد این موضوع کمتر پیش می‌آید. البته برخی محصولات محلی تبلیغاتش در بازی‌های لیگ یک انجام می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: www.isna.ir، ۱۴۰۰۰۹۰۲۰۱۳۹۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین