پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
روسیه در هشدار به غرب در زمینه اوکراین اعلام کرده که با کمک فناوری جدید خود می‌تواند ماهواره‌های ناتو را نابود کند.فناوری جدید روسیه هفته گذشته بر روی یک ماهواره از کار افتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاد و خشم ناسا و واشنگتن را برانگیخت.

  شعار سال:روسیه هشدار داده است که می‌تواند ماهواره‌های ناتو را با فناوری جدید «جنگجوی ستاره» نابود کند.
 
به نوشته روزنامه «دیلی میل»، تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب اعلام  کرد که موشک‌های ضد ماهواره مسکو (ASAT) می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند و همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آنها کور شوند.
 
فناوری جدید روسیه هفته گذشته بر روی یک ماهواره از کار افتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاد و خشم ناسا و واشنگتن را برانگیخت.
 
تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده که این یک شلیک هشدار به غرب بود. تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب تهدید وحشتناکی مبنی بر استقرار فناوری جدید علیه ۳۲ ماهواره غرب که ناتو برای عملیات نظامی از آنها استفاده می‌کند، صادر کرد. مجری شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که حمله ماهواره‌ای هشداری عمدی به غرب برای عبور نکردن از خطوط قرمز کرملین در مورد اوکراین بود.
 
او گفت که در صورت بدتر شدن روابط، روسیه می‌تواند ۳۲ ماهواره مجهز به «جی‌پی‌اس» را که برای عملیات نظامی ناتو از جمله تعیین دقیق حملات موشکی ضروری هستند، از بین ببرد. روسیه از حمایت نظامی انگلیس و  آمریکا از کی‌یف با نیروها و تجهیزات از جمله کشتی های جنگی ابراز نگرانی کرده است.
 
بنابر اعلام مرکز تحلیل استراتژی و فناوری مستقر در مسکو، فناوری جدید ضد ماهواره روسیه  دستکم ۹ بار خلال سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ قبل از انهدام یک ماهواره واقعی در ۱۵ نوامبر، آزمایش شده بود.
 
پس از جنجال‌ غربی‌ها درباره آزمایش سلاح ضد ماهواره مسکو در فضا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تایید کرد که این کشور با موفقیت سامانه ضد ماهواره آزمایش کرده است.
 
«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در این باره گفته که آزمایش موشک ضد ماهواره توسط روسیه نشان دهنده بی‌توجهی مسکو به امنیت، ایمنی و پایداری فضا است.
 
والاس در صفحه توئیتر وزارت دفاع انگلیس نوشت: «این آزمایش موشکی مخرب ضد ماهواره‌ای توسط روسیه نشان دهنده بی‌توجهی کامل آنها به امنیت، ایمنی و پایداری فضا است.»
 
پیش از این، فرماندهی فضایی آمریکا خبر داده بود  که روسیه یک ماهواره را در مدار فضایی خود توسط یک موشک ضد ماهواره سرنگون کرده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:  2 آذر  1400، کدخبر: 14000902000720، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
0
اینجاست که غرب باید حسابی حواسش رو جمع کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین