پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
دکتر احمد فاخری فرد، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز مدعی شده است که بارورسازی ابر‌ها در الویت وزارت نیرو نیست. مرکز ملی بارورسازی ابر‌ها در کشور غیرفعال بوده و عملکرد آن بسیار ضعیف و غیرعلمی است.
شعار سال: بارورسازی ابر‌ها در الویت وزارت نیرو نیست! مرکز ملی بارورسازی ابر‌ها در کشور غیرفعال است و عملکرد غیرعلمی دارد

دکتر احمد فاخری فرد، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در گفتگو با «نود اقتصادی»: مرکز ملی بارورسازی ابر‌ها در کشور غیرفعال بوده و عملکرد آن بسیار ضعیف و غیرعلمی است.

بارورسازی ابر‌ها در کشور در اولویت وزارت نیرو نبوده و با نگاهی توام با ضعف به این امر نگاه می‌کنند درحالی‌که در این سال‌ها می‌توانستیم از این فرصت برای مهار کم آبی و خشکسالی بهره خوبی ببریم.

اگر ابر‌های موجود در آسمان اصفهان و یزد به صورت علمی بارورسازی شوند میزان بارش‌ها دست‌کم ۲۰ درصد در این استان‌ها افزایش خواهد یافت. متاسفانه در شرایط فعلی هم بارورسازی ابر‌ها در اولویت‌های کاری وزارت نیرو نیست.

در کشور گاهی به بارورسازی به صورت فانتزی پرداخته شده و به این امر مهم، علمی توجهی نشده است. کشور‌های حوزه خلیج فارس (عربی) در زمینه بارورسازی ابر‌ها عملکرد خوب و جدی دارند به نحوی که حتی گاهی موج ابر‌های بارورسازی شده آن‌ها سبب بارش باران درآسمان بندر عباس ایران شده است.
 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از نود اقتصادی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین