پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
دیپلماسی عمومی را می توان بعنوان یکی از زیرشاخه های بشدت موثر در حوزه روابط خارجی مدنظر قرار داد. بعد از تشکیل انجمن زنان سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم تهران، شاهد تشدید فعالیت انجمن زنان سفرا و دیپلمات های ایرانی مقیم خارج بودیم. تقویت ارتباط بین این دو انجمن را می توان بعنوان حضور فعال زنان در عرصه دیپلماسی عمومی، تفسیر نمود.دومین نشست مشترک این دو انجمن ،اخیرا برگزار شده است.
شعار سال: بعد از تشکیل انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای کشورهای خارجی مقیم در ایران (DSG) و فعالیت نسبتا گسترده آنها ،دیپلماسی عمومی با رویکرد غیر رسمی وارد میدان شده و با محوریت بخشی به همسر وزیر امور خارجه جدید ( امیر عبدالهیان) اقدام به تقویت فعالیت انجمن همسران سفرا و دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران (DLA) نمود.

انجمن همسران سفرای ایرانی فعال در کشورهای مختلف ، با برپایی دو جلسه مشترک با انجمن همسران سفرای خارجی مقیم تهران اقدام به تقویت روابط نموده اند. بنظر می رسد که این ارتباطات می تواند به عنوان عاملی مهم در رشد و گسترش روابط دوستانه کشورها و انتقال تجربیات سازنده با یکدیگر کاربرد داشته باشد.

طبق گزارشات دریافتی در دومین دیدار ،همسران سفرای کشورهای مختلف آسیایی، آمریکای لاتین، اروپایی و همچنین جمعی از همسران سفرا و دیپلمات های ایرانی و مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امورخارجه حضور داشتند. این بانوان ضمن معرفی خود، تجربیات و احساسات بسیار خوبی که از زندگی در ایران داشتند را تشریح کرده و گزارش مختصری از فعالیت انجمن همسران کشورهای مقیم در ایران (DSG) را ارایه کردند و خواستار ارتباط هرچه بیشتر با انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای ایرانی (DLA) شدند. شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند که برنامه های مشترک هر دو انجمن بتواند زمینه معرفی هرچه بهتر ایران و ارتباطات گسترده تر بین کشورها را فراهم آورد.

لازم به توضیح است که ریاست قبلی انجمن همسران سفرا و دیپلمات های ایرانی خارج از کشور، برعهده مریم ایمانه همسر محمدجواد ظریف بود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین