پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
«شادی جهان پناه» با کسب مدال نقره در مسابقات پاراآسیایی بحرین، پس از ۵۰ سال نخستین مدال را برای بدمینتون ایران به ارمغان آورد.
شعار سال: شادی جهان پناه پس از پیروزی برابر نماینده امارات و قبول شکست مقابل حریف هندی امروز توانست بدمینتون باز تاجیکستانی را شکست داده و مدال نقره را بر گردن بیاویزد.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین از یازدهم تا پانزدهم آذرماه با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

پیش از این محمدرضا دارابی ملی‌پوش کشورمان در مرحله گروهی و در گروه B رقابت‌های انفرادی کلاس SU ۵ به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیاز‌های ۲۱ بر ۶ و ۲۱ بر ۱۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

مهدی موسویان که در کلاس SL ۴ در گروه سه تیمی (تایلند، ایران و هند) قرار داشت، بعد از متحمل شدن دو باخت در گروه B رقابت‌های انفرادی گروه B و دو باخت در گروه A رقابت‌های دوبل، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بدمینتون بازان ایران برای نخستین بار با چهار نماینده (۲ زن و ۲ مرد) متشکل از شادی جهان پناه و ثنا باقری، حمیدرضا دارابی و مهدی موسویان در مسابقات پاراآسیایی حاضر شدند.

کاروان ایران با ۱۱۱ ورزشکار در ۹ رشته دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام شده است.

تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کاروان اعزامی ایران در ۲۰۰۹ موفق به کسب ۶۸ مدال شامل ۲۶ طلا، ۲۴ نقره و ۱۸ برنز شد و پس از ژاپن در رده دوم ایستاد.

ایران همچنین در سال ۲۰۱۳ در کوالالامپور با ۲۷ طلا، ۱۳ نقره و ۱۷ برنز و مجموع ۵۷ مدال باز هم پس از ژاپن به مقام دومی رسید و در سال ۲۰۱۷ نیز با ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۵ برنز و مجموع ۱۱۸ مدال باردیگر پس از ژاپن به عنوان دومی بسنده کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۵۶۵۴۵۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین