پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
متاسفانه در این روزها با هر مدیر سازمانی در شهرداری تماس گرفته شود در چذابه است، آیا ضرورت دارد که مدیر یک سازمان در چذابه مستقر شود؟
شعارسال: یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور اعضاء، معاونین شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به دلیل برگزاری جلسه مکرر، اعضای شورا نطقی ایراد نکرده و لایحه کمک ۲۰۰ میلیونی شهرداری اهواز به مواکب اربعین حسینی وارد دستور کار شد.

* کمک ها به مواکب از طریق ستاد اربعین انجام شود

سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در این باره عنوان کرد: هفته گذشته که این موضوع در شورا مطرح شد، اعضاء نسبت به آن اشکالاتی وارد دانستند.

وی افزود: در دیدار رئیس شورا با آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان، ایشان فرمودند که تمام کمک ها و کارها باید زیر نظر ستاد اربعین انجام شود.

رضوی افزود: فرقی نمی کند که به چه مواکبی کمک شود چه عین دو باشد و چه گنبوعه و چه سوسنگرد زیرا این طریق الحسین (ع) است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: برای اینکه شبه ای ایجاد نشود که کمک ها به نام فردی ارائه شوند، به نظرم این مبلغ باید زیر نظر ستاد اربعین هزینه شود.

* مدیران شهرداری، شهر را رها کرده و به چذابه رفته اند

در همین زمینه، حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: پیاده روی اربعین یک میتینگ بزرگ تشیع است و برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اما سوال اینجاست که نقش شرکت های استان مانند نفت، ملی حفاری، فولاد و کجای این موضوع است؟

حیدری در ادامه گفت: متاسفانه در این روزها با هر مدیر سازمانی در شهرداری تماس گرفته شود در چذابه است، آیا ضرورت دارد که مدیر یک سازمان در چذابه مستقر شود؟

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: شهر با این همه مشکلات رها شده است، لذا باید برنامه ریزی و تقسیم کاری صورت گیرد تا روزانه یک مدیر از شهرداری در چذابه حضور پیدا کند.

* اربعین نباید دولتی شود

در ادامه این موضوع؛ آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: رهبر انقلاب، دولتی شدن موضوع اربعین را منع کردند زیرا این مراسم مردمی و خودجوش است.

وی افزود: بسیاری از امکانات مانند مخازن زباله و اتوبوس های شهرداری اهواز در خدمت رسانی در مرز چذابه هستند در صورتی که باید از ظرفیت مردم و شرکت های متمول استفاده شود.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: اقلامی مانند پتو که شهرداری در نظر دارد برای اربعین خریداری نماید باید نگهداری شوند تا سال آینده نیز از آنها استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید به مواکب درون شهر اهواز که به اقلامی مانند قند، شکر و چای نیاز دارند، توجه شود.

* افرادی با کمک به مواکب کارهای تبلیغاتی می کنند

ناجی سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم علاوه بر مبلغی که مصوب می شود، افرادی از شورا و شهرداری به مواکب کمک می کنند که کار تبلیغاتی است و کاری است که شخص برای خودش انجام می دهد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: باید جلوی این کارها گرفته شود و تنها همان مبلغی که اینجا مصوب می شود، باید هزینه شود.

در بخش دیگری از این جلسه، غلامرضا سبزعلی اظهار کرد: مواکب با مراجعاتی که به ما و شهرداری داشتند، متوجه اختصاص این مبالغ برای کمک شده اند.

وی افزود: ۱۰ یا ۱۲ موکبی که در مسیر زائران در اهواز مانند عین دو، کوی سیاحی و .. هستند، چشم به این مبلغ دارند.

* شهردار جلوی ترک محل کار به بهانه چذابه را بگیرد

در ادامه نیز هوشنگ شیرمردی رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: همه ارگان ها آنچه که نیاز بوده خیلی بیشتر از این کمک کرده اند.

وی با اشاره به اظهارات ناجی سواری تصریح کرد: از شهردار اهواز می خواهم که اجازه ندهد هیچ نیرویی بدون حساب و کتاب محل کار خود را به بهانه حضور در چذابه ترک کند زیرا چذابه شهردار معنوی دارد.

شیرمردی گفت: کمیته نظارت با حضور شهردار ایجاد شود تا کمک های انجام شده را بررسی و مدیریت نمایند.

* شورای شهر وظیفه حمایت از ستاد اربعین را دارد

در ادامه جلسه، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان خوزستان سال به سال نظم بهتری در موضوع اربعین پیدا می کند و امسال نیز پیش بینی تردد یک میلیون زائر از خوزستان شده، لذا اعضای شورا وظیفه حمایت از ستاد اربعین را دارند.

وی افزود: این ستاد مواکب را شناسایی کرده و نیازهای آنان را بهتر می داند لذا باید این مبلغ در اختیار این ستاد قرار گیرد و هرگونه حرکتی که خارج از چارچوب ستاد اربعین باشد، کمک را مشکل و کمرنگ می نماید.

* یادواره هایی به نام شهدا با مفسده های اقتصادی

علی ناصری نایب رئیس شورای شهر اهواز در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: در تاریخ اسلام و جامعه فعلی ما نیز یکی از مشکلاتی که باعث خاج شدن از دایره عدالت بوده است، افراط و تفریط است.

وی افزود: هر موقع ما راه اعتدال واقعی را همانگونه که قرآن مشخص کرده، برویم، نتیجه خواهیم گرفت.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز اظهار کرد: برای مثال یادواره هایی به اسم شهدا برگزار شده و مفسدهای اقتصادی در آن انجام شد و حتی افرادی در این خصوص دستگیر شدند، لذا به هرمت امام حسین (ع) باید کاری کنیم تا مفاسد اقتصادی از این موضوعات کنار برود.

** در بخش دیگری از این جلسه، موضوع رد مصوبه شورا از سوی فرمانداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه شورای سلامت استان در خصوص قطع درختان، وارد دستور کار شد.

حسین حیدری در این باره اظهار کرد: ما اصلاً مصوبه شورای سلامت را نخواندیم و اعضای شورا در خصوص آن واکنش نشان دادند، درصورتی که در این مصوبه عنوان شده، شهرداری باید درختان را هرس کند نه اینکه آنها را قطع کند.

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری در این خصوص عنوان کرد: پیش از توقف اجرای این مصوبه، مردم درختان را از ریشه قطع می کردند و شهرداری نیز مجبور بود که درختان را تا جایی که برگ دارند قطع کند.

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز نیز در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه بحث تنوع گونه های درختی در اهواز مغفول مانده است.

وی افزود: سازمان آب و برق خوزستان بیش از ۸ سال بر روی تنوع گونه های درختی کار کرده اند و انواع گونه ها را بر مطابق با اقلیم کشورهای مشابه خوزستان، کاشته اند و شهرداری باید از این کار علمی صورت گرفته، استفاده کند.

جمشید سلحشور عضو دیگر شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: جو بدی علیه درخت کنوکارپوس ایجاده شده بود و مصوبه شورای شهر در جلوگیری از این قطع درختان تاثیرگذار بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اکسین پرس، تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 آبان 1395، کدخبر: ۵۲۵۱۲، www.oxinpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین