پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
مجلس مصوب نمود که به منظور تامین نظر شورای نگهبان، آرای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت قابل شکایت به دیوان عدالت اداری است. سوال این است که این زمان ۴۸ ساعته برای چیست و چرا ۷۲ ساعت کاری در نظر گرفته نشده است؟

شعار سال:به منظور تامین نظر شورای نگهبان و براساس مصوبه امروز نمایندگان، آرای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت قابل شکایت به دیوان عدالت اداری است.
 
 در جلسه علنی امروز (۱۶ آذر) مجلس شورای اسلامی، نماینده مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، با الحاق یک تبصره به تبصره ۶  ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با ۱۴۸ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع موافقت کردند.
 
بر اساس این تبصره الحاقی؛  آرا و تصمیمات هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام نظر هیئت مرکزی به داوطلب قابل شکایت به دیوان عدالت اداری است. دیوان عدالت اداری نیز موظف است به موضوع خارج از نوبت رسیدگی کند و چنانچه رأی را واجد ایراد موثر تشخیص دهد، شعبه رسیدگی کننده باید با ذکر همه موارد به صورت مستند و مستدل و با تعیین مصادیق موضوع را جهت تصمیم به هیات مرکزی نظارت اعاده کند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار: 16  آذر  1400، کدخبر: 1166473، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین