پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
وهابیون و تکفیری‌ها جهت تخریب چهره شیعه اقدام به جمع آوری و برجسته‌سازی برخی از اعمال، رفتار و غلوهای عده‌ای از شیعیان نااگاه و عامی می‌کنند.

شعارسال: یک استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی به شیوه و راهکارهای گروه های تکفیری و وهابیت در راستای شیعه ستیزی پرداخته است.

بخش دوم این یادداشت با عنوان «شیوه های تبلیغی وهابیون و گروه های تکفیری علیه شیعه» به شرح زیر است:

ب-جمع آوری و برجسته سازی اعمال خرافی برخی از شیعیان

از دیگر اقدمات هدفمند و تأثیر گذاری وهابیون و تکفیری های جهت تخریب وجهه شیعه و ارائه تصویری خرافی و بدور از اسلام، جمع آوری و برجسته سازی برخی از عمال، رفتار، و غلوهای برخی از شیعیان عامی و نا آشنا با معارف اهل بیت (ع) است.

شبکه های تلوزیونی، سایت های اینترنتی، جامعه های مجازی وابسته به وهابیون و تکفیری ها، با جمع آوری و به تصویر کشاندن اعمالی همچون قمه زنی، راه رفتن بر روی خار، قلاده کشی، علم کشی های خلاف شرع، تیغ زنی، خراشیدن صورت، غلطیدن روی شیشه و چرخاندن زنجیر آتشین، علیه شیعیان فضاسازی‌های رسانه ای انجام می‌دهند.

قمه زنی

وهابیون و گروه های تکفیری، از این قبیل موارد که توسط تعداد بسیار محدودی از شیعیان نا آگاه و جاهل انجام می شود را بعنوان مظاهر عزاداری شیعیان برای اهل بیت(ع) معرفی می کنند.

علم کشی های خلاف شرع

وهابیون و گروه های تکفیری به این روش تلاش دارند، چهره واقعی مذهب اهل بیت و پیروان اسلام ناب محمدی(ص) را تخریب و از آن چهره ای انحرافی و خرافی ارائه نمایند.

قلاده کشی

شبکه های تلوزیونی وهابی در مناسبت های مختلف خصوصا در ایامی همانند عاشورا، ماه صفر، ایام عزاداری ائمه (ع) و... با برگزاری میزگردهای کارشناسی، سخنرانی های آموزشی و توجهی، برخی از اعمالی که این قبیل شیعیان نا اگاه انجام می دهند را به نمایش بگذارند و سپس با تجزیه و تحلیل آنها توسط توسط افراد خبره و متخصص، در صددند با این قبیل اعمال شیعه را مذهبی خرافی و بدور از عقل و فهم و بر آمده از توهمات و بدعت های خلاف شرع و عقل به جهانیان معرفی نمایند.

تیغ زنی

این در حالی است که مراجع، علما و دانشمندان شیعه نیز این قبیل اعمال و رفتارهایی که از سوی عوام و افراد نادان سر می زند را شرعی ندانسته و حتی حکم به خلاف شرع بودن بسیاری از آنها صادر کرده اند.

راه رفتن بر روی خار

فتاوای حضرت امام(ره) و همچنین فتاوا و سخنان متعدد مقام معظم رهبری و سایر مراجع عزام مبنی بر حرمت بدعت خرافات و برخی از اعمالی که موجب وهن مذهب حقه شیعه می گردد، نشانده خلاف شرع بودن این قبیل اعمال و رفتارها است.

اما مراکز نشر و مبلغین وهابیت، بدون انعکاس نظر بزرگان و علمای شیعه، تنها آن بخش از اعمال و رفتار مورد نظر خود را برجسته تا به اهداف تخریبی خود برسند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 25 آبان 1395، کدمطلب: 3824910 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
1
نه عزیزم . نگو شیعه گری انگلیسی، بگو شیعه گری عوامانه. که متاسفانه در غالب ما رگه هایی از اون هست. فقط و فقط با روشنگری دینی و تقویت توان تفکر و تامل در مردم و همچنین کاهش بعضی تندروی ها و بدعت های خاص دینی، قابل حل کردنه.
چرا صورت مسئله رو با چسباندن واقعیات به دشمن های خارجی دارید پاک می کنید.
زمانی که مردم معنای درست توکل و توسل رو نمی دونند. زمانی که مردم مفهوم دعا رو درست درک نکردند. نماز و روزه و ذکات رو بعنوان نوعی رفع تکلیف می بینند و ....، در چنین شرایطی عوام گرایی و لمپن بازی تقویت می شود.
واقعا بعنوان یک شیعه دوازده امامی، مداحی برخی از این مداح ها رو قبول دارید؟ ببینید چه اراجیفی می گویند و .....
این موارد است که دشمن رو شاد می کنه و به میدون میاره تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنه و اذهان مردم رو به انحراف بکشه.
در مجموع پیشنهاد می دم روشنگری دینی کنید بجای اینکه این مسایل را به دشمن خارجی ربط بدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
بغیر از قمه زنی که داره آروم آروم کم رنگ می شه، مابقی موارد جای خودش باقیه.
خودم شخصا در مجلس دهه محرمی شرکت کردم که مداح حدود 10 جوان شوخ و شنگ رو توی صف اول جا داده بود و با هر بیتی که می خوند این ده نفر چندان عربده و شیونی می کشیدند که دلت می خواست یقه شونو بگیری و پرتشون کنی بیرون(فقط ملاحظه مجلس امام بود که باعث عدم برخورد می شد). خوب اسم این کار چیه. وقتی هم به دوستان می گفتم، تقریبا همه تجربه چنین رفتارهای ناشایستی رو توی مراسم مختلف داشتند. بنظر شما چکار باید کرد. آیا این سبب سو استفاده دشمن نمی شود؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
من توی شهر خلخال در سال ها پیش دیده بودم که در روز تاسوعا و عاشورا، با قلاب به بدنشون وزنه آویزان می کنند. واقعا دل آدم ریش می شد. حرکتی که بنظرم هرچند با نیت پاک انجام می شد و نمایان گر آمادگی افراد برای شهادت طلبی بود، اما پیامدهای چندان مناسبی را در دنیای امروز ندارد.
از یکطرف باعث بعضا سهولت تقابل با قانون در بعضی افراد می شود ، از طرف دیگر اثرات آن بر زنان و کودکان چندان مناسب نیست، همچنین در شرایط حاضر جوانان ممکن است با نیاتی غیر از نیت قرب الی الله انجام گیرد.
امیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
معنای استدلال های ارایه شده توسط دوستان را نمی فهمم. آیا قبول دارند که ما چنین مشکلاتی داریم. یا قبول ندارند و همه چیز را تکذیب می کنند.
آیا نمی دانند که دشمن قصد سیاست ورزی دارد و قصد بر مباحثه و استدلال نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین