پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
محمد آخوندی، سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی مدعی شده است که برکناری دایی از تیم ملی فوتبال تصمیم نهاد ریاست جمهوری وقت بود. نامبرده به این سوال که آیا مستقیما رئیس جمهور دستور داده اند؟ اظهار بی اطلاعی کرد. آخوندی کنار نهادن دائی از مربی گری تیم ملی را، تصمیمی اشتباه ارزیابی نموده است.
شعار سال: علی دایی یکی از بزرگان فوتبال ایران است و تا همین چند وقت قبل رکورد آقای گلی جهان به دست او بود. علی دایی در مقطعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شد. نحوه کنار گذاشته شدن علی دایی به نحوی بود که خیلی‌ها معتقد بودند وی با دستوری خارج از فدراسیون فوتبال برکنار شده است. علی دایی بعد از اینکه سرمربی سایپا بود، فعلاً از دنیای فوتبال دور است. مدتی قبل شایعه بود که علی دایی از تیم ملی سوریه پیشنهاد همکاری دارد که وی این موضوع را نپذیرفت؛ اما برادرش در مصاحبه‌های خبری این موضوع را تایید کرده بود.

فروردین ماه ۱۳۸۸ و بعد از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود که به یکباره اعلام شد علی دایی سرمربی تیم ملی از سمت خود برکنار شده است.
 
تعداد بازدید : 9

این برکناری در حالی رخ داد که هنوز تیم ایران برای صعود به جام جهانی شانس داشت، اما با برکناری دایی و حضور افشین قطبی، تیم ملی در نهایت از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند و ناکامی بزرگی را تجربه کرد.

دایی بار‌ها بعد از آن اتفاق اعلام کرده بود که برکناری‌اش ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد و نهاد‌های بالاتر از فدراسیون تصمیم به اخراج او گرفته‌اند. هرچند این ادعا ابتدا توسط علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب می‌شد، اما به تدریج و با گذشت زمان، مصاحبه‌های مختلف مسئولان فدراسیون و اعضای وقت تیم ملی این واقعیت را عیان کرد.

با این حال امروز شنبه محمد آخوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود به صورت رسمی درباره اخراج «علی دایی» افشاگری و آن را تصمیم نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) عنوان کرد.

آخوندی در این خصوص گفت: این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری گرفته و اعلام شد. با من تماس گرفتند که خبر را اعلام کنم، اما گفتم مسئولیتش با افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: ما از اعلام خبر برکناری دایی در سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم.

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی در ادامه درباره اینکه آیا شخص رئیس جمهور این تصمیم را گرفته بود؟ گفت: چیزی که من به صورت غیر رسمی می‌دانم بله ایشان این تصمیم را گرفت، ولی به صورت رسمی نهاد ریاست جمهوری تصمیم گیری کرد! به علت فشار افکار عمومی، اطرافیان مجموعه را به این نتیجه رساندند که علی دایی نباشد.

آخوندی همچنین درباره اینکه گفته می‌شد برکناری علی دایی به خاطر این بود که وی اجازه نداد محمود احمدی نژاد بین دو نیمه بازی ایران و عربستان وارد رختکن شود، اظهار کرد: اطلاعی در این خصوص ندارم.

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: آن تغییر (برکناری دایی) اشتباه بود. اگر دایی در تیم ملی می‌ماند به جام جهانی می‌رفتیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا، تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۴۹۷۵۲، www.rokna.net
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین