پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه عمر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی حداکثر 5 سال خواهد بود اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اساسی دانشگاه علمی کاربردی در دوره جدید، بحث محدود بودن حضور رشته‌ها خواهد بود که این مورد نیز در راستای افزایش مهارت و کارآفرینی صورت خواهد گرفت.

شعار سال : محمد اخباری در سفر به استان کرمان و در دیدار با رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر تصریح کرد: هفته آینده برای پذیرش جذب دانشجو در مراکز دانشگاه های علمی کاربردی کشور، بررسی‌های لازم را صورت خواهیم داد و هر مرکزی که کیفیت لازم و مشکل نظارتی داشته باشد، توقف دوره خواهد داشت و ما در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه عمر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی حداکثر 5 سال خواهد بود اظهار کرد: یکی از ماموریتهای اساسی دانشگاه علمی کاربردی در دوره جدید، بحث محدود بودن حضور رشته‌ها خواهد بود که این مورد نیز در راستای افزایش مهارت و کارآفرینی صورت خواهد گرفت.

اخباری با بیان اینکه دانشگاه باید اقتصاد دانشگاهی داشته باشد تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارت و کارآفرینی است و باید بتوانیم از مرحله مهارت افزایی عبور کرده و به مرحله کارآفرینی برسیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه هر دانشجوی علمی کاربردی باید 5 نفر کارآفرین داشته باشد تصریح کرد: بوجود آوردن یک دانشجوی کارآفرین هم جزء سیاستهای دولت تدبیر است و هم جزء منویات مقام معظم رهبری است که باید دانشگاه ها در این جهت گام های موثری داشته باشند.

وی بر لزوم ارتباط بین مراکز علمی کاربردی و آموزش و پرورش در جهت هدایت شغلی تاکید کرد و ادامه داد: باید مهارت های خاص هر مرکز مشخص و در قالب دفترچه‌ای در اختیار مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند مسیر آینده خود را تعیین کنند.

اخباری با بیان اینکه باید مشاغل خاص استان در مراکز علمی کاربردی جدی گرفته شود تصریح کرد: در دوره جدیدت مدیریت دانشگاه علمی کاربردی، به مراکز استانها ابلاغ شده است که مشاغل و هنرهای درحال از بین رفتن را شناسایی و در جهت احیای آنها برنامه ریزی کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه باید بتوانیم دانشگاه را متناسب با پژوهش پیش ببریم خاطر نشان کرد: باید پژوهش، دانشجو را به سمت کارآفرینی سوق دهد و باید رصد کنیم که این پژوهش به مهارت و کارآفرینی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه محصول نگر است نه عرضه محور اظهار کرد: طبق آمار گرفته شده، از یک میلیون فارغ التحصیل این دانشگاه، 78 درصد شاغل هستند که از این تعداد 30 درصد شاغلینی هستند که در دستگاهی مشغول به کار بودند و پس از اخذ مدرک ارتقای درجه پیدا کردند و 47 درصد افرادی بودند که در این دانشگاه مهارتی یاد گرفتند و سپس مشغول به کار شدند و امیدواریم در پایان برنامه ششم توسعه این عدد را به 90 درصد برسانیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به سفر هفته آینده وزیر علوم دولت افغانستان به ایران گفت: افغانستان به دنبال آن است که در شهرهای مزارشریف، هرات و کابل مرکز علمی کاربردی راه‌اندازی کنند و می توانیم استان کرمان را به عنوان مرکز برند و نمونه کشور به دولت افغانستان معرفی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 29 آبان 1394 کد مطلب : 94082917669 www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
افغانستان باید کم کم از جنگ فاصله بگیرد و روی به پیشرفت بیاورد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین