پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
چاره نداشتن بد دردی است. سر آدم را جلوی طلب‌کار‌ها خم می‌کند. چاره نداشتن باعث می‌شود، برخی فکر کنند که دارند به ما لطف می‌کنند.
شعار سال: گلوردی گلستانی، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات می‌گوید: «اگر پراید آدم‌کش است چرا آن را می‌خرید؟ چرا در بازار سیاه ۱۷۰ میلیون تومان مشتری دارد؟»

سوال بسیار خوبی است. واقعا چرا ما مردم «پراید آدم کش» را می‌خریم؟ پاسخ به این یک جمله کوتاه است و آنهم اینکه؛ چاره نداریم!

پراید ۱۷۰ میلیونی نخریم چه کنیم؟ ماشین بهتری که با جیب ملت همخوانی داشته باشد در بازار وجود دارد؟ آیا همه مردم می‌توانند ماشین‌های چند صد میلیونی و یا میلیاردی سوار شوند؟ نه عزیزم! خیلی‌ها همین پراید فَکَستَنی را هم با هزار بدبختی می‌خرند.

جناب‌شان می‌گوید که کارخانه این خودرو را با ۴۰ میلیون تومان در اختیار مردم می‌گذارد، اما بازهم در بازار ۱۷۰ میلیون فروخته می‌شود. مردم چند سال باید صبر کنند تا در قرعه کشی خودرو بتوانند به پراید ۴۰ میلیونی برسند؟ به قول ظریفی، شانس ما در برنده شدن در لاتاری آمریکا بیشتر از بیرون آمدن نام‌مان در قرعه کشی سایپا و ایران خودرو است.

اجازه بدهید خودرو‌های خارجی وارد ایران شود. اقتصاد کشور کمی سامان بگیرد تا ببینم آن وقت مردم سراغ پراید و امثالهم می‌روند یا نه. انحصاری ایجاد کرده‌اید و بعد طلبکار مردم هم هستید؟

فعلا دور دوران خودروسازان داخلی است. اسب سوار شده را هرجور که می‎‌خواهند می‌تازانند، اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و بالاخره شاهد رسیدن فصل رقابت در عرصه خودروسازی هم خواهیم بود.

حال ما شده است مثل آن قدیم‌ها که آدم‌ها برای رسیدن به مقصد یک مسیر داشتند و مجبور بودند از آن راه به سر منزل مقصود برسند. می‌دانستند که در راه، قاطعالطریق (راهزن) هم هست و ممکن است هرچه دارند را به تاراج ببرد، اما چاره‌ای نداشتند.

چاره نداشتن بد دردی است. سر آدم را جلوی طلب‌کار‌ها خم می‌کند. چاره نداشتن باعث می‌شود، برخی فکر کنند که دارند به ما لطف می‌کنند.

یک زمانی هم صداوسیما اینگونه بود. فکر می‌کرد آسمان شکافته است و تنها او و شبکه‌هایش روی زمین افتاده‌اند و مردم باید اخبار و سریال‌ها را از قاب تلویزیون نگاه کنند. شبکه‌های اجتماعی و شبکه نمایش خانگی و البته ماهواره به میدان آمدند و این انحصار را شکستند و الان قبل از خبر ۱۴ مردم در جریان همه امور هستند و دیگر خیلی‌ها منتظر سریال ساعت ۲۰ شبکه سه نیستند.

انحصار شکسته خواهد شد و در آن روز شما می‌مانید و حوض‌تان و آن زمان است که باید با التماس کردن خودرو‌های خود را به مردم بفروشید. زمانی که دیگر نمی‌توانید ضبط داشتن یا زه در پراید را آپشن حساب کنید.
 
مصطفی داننده
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۱۷۶۹۵، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین