پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
تقریبا همه مردم می‌دانند که حوزه هوانوردی کشور، حوزه اعمال و اجرای سلیقه هاست. ایرلاین یک ساز می‌زند و انجمن تخصصی شان ساز دیگر. یکی می‌گوید سقف قیمت باید اعمال بشود و دیگری می‌گوید کف قیمت. تعارض منافع در این صنعت بیداد می‌کند. کم اطلاعی وزرا هم بر پیچیدگی داستان می‌افزاید. گلستانی است برای خودش ایرلاین داری. می‌گویید نه، بخواهید ترک کنند.
شعار سال: درحالیکه رستم قاسمی وزیر راه یک ماه پیش مدعی کاهش قیمت بلیت هواپیما شده بود، بلیت‌ها نه تنها با کاهش قیمت مواجه نشده، بلکه افزایش هم یافته است.
 
داستان سرایی ادامه دار مدیران در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما
 
محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری پنجمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به سوال یک رسانه درباره جدیدترین مسیر‌های پروازی ایران به کشور‌های اروپایی گفت: پرواز به ۱۱ مقصد اروپایی از طریق ایرلاین‌های داخلی (مسافری، باری و VIP) در حال انجام است.

او ادامه داد: هم‌اکنون پرواز‌های ایران‌ایر، ایرتور و قشم‌ایر به مقاصد اروپایی در حال پرواز هستند که این پرواز‌ها در حال افزایش است.

محمدی بخش با بیان اینکه در حال اخذ مجوز پرواز برای سایر ایرلاین‌های ایرانی به مقاصد اروپایی هستیم، گفت: در همین راستا بود که هفته پیش ایرتور توانست مجوز‌های لازم برای پرواز به اروپا را دریافت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مذاکره کرده‌ایم که با ۱۱ کشور پرواز‌های دوجانبه داشته باشیم و همچنین طبق مذاکره‌ای که انجام داده‌ایم امکان سفر به سوریه به‌زودی فراهم می‌شود. با توجه به لغو ویزای عتبات پیش‌بینی می‌شود که میزان پرواز‌های ما به عتبات دو برابر شود.

هشت فروند هواپیمای پهن‌پیکر آماده عملیات جا به جایی

محمدی بخش با بیان اینکه هشت فروند هواپیمای پهن‌پیکر را آماده عملیات برای جابه جایی بار کرده‌ایم، گفت: طبق اجازه‌ای که ایکائو هم به ما داده ما از ظرفیت تغییر هواپیما‌های مسافری به هواپیما‌های باری هم استفاده خواهیم کرد.

او گفت: سهم ما از بخش بار هوایی در کشور‌های منطقه بسیار کم است و باید تا پانزده سال آینده آن را به پنج برابر برسانیم.

این مقام مسئول گفت: در بخش تعمیر و نگهداری حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از هواپیما‌ها نیازمند تعمیر و نگهداری هستند که به‌مرور با تعمیر و نگهداری آن‌ها به چرخه پروازی باز می‌گردند و این هواپیما‌ها جزو هواپیما‌های زمین‌گیر نیستند.

حدود ۱۳۰ هواپیما جزو هواپیما‌های زمین‌گیر هستند

او گفت: حدود ۱۳۰ تا ۱۳۲ هواپیما جزو هواپیما‌های زمین‌گیر هستند و تمامی آمار و اطلاعات هواپیما‌های زمین‌گیر در سایت قرار داده شده‌است. در حوزه هواپیما‌های برجامی هم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از این هواپیما‌ها در حال تعمیر هستند که کشور‌های اروپایی تعهدات خود را انجام ندادند و بنابراین لایحه دفاعی را تنظیم کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پاسخ به یک سوال دیگر درباره قیمت بلیت هواپیما گفت: بخش بلیت هواپیما و مباحث مربوط به قیمت‌ها مولفه‌های متعددی پایه‌گذاری شده است؛ اولین موضوع برای آن بحث در نظر گرفته شده چارچوب قیمت گذاری بود.

او ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما به‌صورت افسار گسیخته نبوده و کاملا کنترل شده است. همین الان شاهد کاهش متعدد قیمت بلیت در مسیر‌های مختلف هستیم. با این وجود سقف قیمت بلیت هواپیما تعیین و برای اجرا به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است.

محمدی‌بخش گفت: به هموطنان هم اعلام می‌کنیم هرگونه موضوع و مسئله‌ای را که خارج از چارچوب اعلام شده است، به سازمان هواپیمایی اطلاع‌رسانی کنند. ما به‌عنوان عالی‌ترین نهاد حاکمیتی در صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافری به آن ورود خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا تعدادی از ایرلاین‌ها را توبیخ کرده‌ایم، ضمن اینکه شماری از آژانس‌های مسافرتی به دلیل تخلف تعطیل شده‌اند. تلاش کرده‌ایم یک بازار رقابتی سالم در این بخش ایجاد کنیم، ضمن اینکه بقای ایرلاین‌ها در حوزه ایمنی برای سازمان هواپیمایی کشوری بسیار بسیار مهم است.

او گفت: سعی خواهیم کرد که دیگر اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را با توجه به افزایش نرخ دلار ندهیم.

محمدی بخش ادامه داد: ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی کامل‌ترین همکاری را با ایکائو داشته و فراتر از قوانین و مقررات با تیم‌ها و کشور‌های ذینفع در این حوزه همکاری داشته و همچنان به طور مرتب و مستمر این همکاری‌ها ادامه دارد.

محمدی بخش ادامه داد: با توجه به زیان دِه بودن ایرلاین‌ها اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیان دِه هستند یا خیر محل اختلاف نظر است و باید در این زمینه ارزیابی‌های دقیق تری صورت گیرد.

او گفت: به این بخش که ایرلاین‌ها زیان دِه هستند اشکال جدی وارد است و بنده موافق نیستم که ایرلاین‌ها زیان دِه هستند، بلکه در مدل توسعه اقتصادی آن‌ها بحث وجود دارد و اگر ما مدل‌ها را اصلاح کنیم و بازار آن‌ها را فعال کنیم و رقابت سالم ایجاد کنیم، اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بخش هوایی صرف نظر از موضوعات اقتصادی جزو لاینفک هر کشوری در حوزه حمل و نقل است و تحت هر شرایطی بخش هوایی را باید زنده نگه داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با وضعیت کرونا زمان و صرفه جویی‌های اقتصادی هر موقع بتوانیم اقدامات را انجام دهیم، می‌توانیم شعار توسعه و عدالت را دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ورود سویه اُمیکرون هم گفت: ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در حال حاضر هم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم.
 
تعداد بازدید : 3
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نامه نیوز، تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۶۴۰۱۰۰، www.namehnews.com / باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۰۴۸۰۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
0
به نظر که خیلی کنترل شده نمیاد قیمت بلیط هواپیماها
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
0
0
داستان سرایی را خوب اومدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین