پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
دکتر سید حسین ثنایی نژاد، استاد دانشگاه فردوسی مشهد در کانال تلگرامی یک حرف از هزاران، دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی را برای پیشنهادشان در خصوص قرار گرفتن دانشکده‌های کشاورزی، ذیل وزارت جهادکشاورزی مخاطب قرار داده و توصیه می‌کند که سرش به کار خودش گرم باشد. بعبارتی اگر بیل زن است، باغچه، عریض و طویل و البته مسئله دار وزارت جهادکشاورزی را بیل زده و پاسخگو به چالش‌های این بخش باشد.
شعار سال: در خبر‌ها از قول وزیر کشاورزی آمده است: "این آمادگی وجود دارد که کل دانشگاه‌های کشاورزی را مانند دیگر کشور‌ها ذیل وزارت جهاد کشاورزی آورده شود همانطور که اکنون این امر در وزارت بهداشت نیز انجام شده است. "
احتمالا منظور آقای وزیر دانشکده‌های کشاورزی هم هستند، چون فقط تعداد انگشت شماری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در کشور داریم. در هر صورت لازم است نکاتی را در رابطه با این سخن آقای وزیر بیان کنم:

یکم: مقایسه انتقال آموزش پزشکی به وزارت بهداشت با انتقال دانشکده‌های کشاورزی به وزارت کشاورزی قیاس مع الفارق است. زیرا در آنجا استدلال این بود که به دلیل محدودیت امکانات بالینی دانشگاه ها، آموزش پزشکی بتواند از امکانات وزارت بهداشت به صورت همزمان استفاده کند. مشکل دانشکده‌های کشاورزی کشور عدم دسترسی به زمین کشاورزی و تاسیسات و ماشین آلات کشاورزی نیست که وزارت کشاورزی بخواهد آن‌ها را در اختیارشان قرار دهد.

دوم: همان انتقال آموزش پزشکی به وزارت بهداشت و درمان که مورد استدلال آقای وزیر است، نیز چندان امتحان خوبی نداده و حداقل این است که تغییری در کیفیت و کمیت آموزش پزشکی ایجاد نکرده است. به طوریکه گهگاه زمزمه بازگشت به همان حالت قبل در هر دو وزارتخانه علوم و بهداشت مطرح می‌شود.

سوم: آقای وزیر گفته اند دانشکده‌های کشاورزی در دیگر کشور‌ها زیر نظر وزارت کشاورزی هستند! ادعای عجیبی است که لازم است ایشان مثال‌هایی از کشور‌های توسعه یافته ارائه نمایند.

چهارم: اگر استدلال آقای وزیر را بخواهیم بپذیریم، باید دانشکده‌های مهندسی به وزارت صمت، دانشکده‌های حقوق به وزارت دادگستری، دانشکده‌های مدیریت به سازمان مدیریت، دانشکده‌های تربیت بدنی به وزارت ورزش، دانشکده‌های هنر و ادببیات به وزارت ارشاد، دانشکده‌های عمران به وزارت مسکن و شهرسازی و... منتقل شوند!

آقای وزیر! بهتر است سرتان به کار خودتان باشد و به جای اینکه فکر و ذهن و انرژیتان را صرف تغییرات شکلی وزارتخانه عریض و طویل جهاد کشاورزی کنید، مجموعه تحت مدیریت تان را به سمتی هدایت نمایید که بتوانند ارتباط مؤثرتری با دانشکده‌های کشاورزی برقرار نمایند و از نتایج پژوهش‌های آن‌ها و نیرو‌های آموزش دیده آن‌ها بهتر استفاده کنند. لازم است یادآوری نمایم پایان نامه‌های بسیاری هم اکنون در قفسه‌های اتاق کار اینجانب و همکارانم خاک می‌خورند که واقعا به کار استفاده در بخش کشاورزی می‌خورند، اما ساز و کار مناسبی برای این کار وجود ندارد.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی یک حرف از هزاران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین