پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
ماهواره‌برِ سیمرغ برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

شعار سال: ماهواره‌برِ سیمرغ برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی را به صورت همزمان با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
 
سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اعلام این خبر گفت پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره‌بر‌های سفیر و قاصد، توسعه پرتابگر‌های با قابلیت بالاتر مدنظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و ماهواره‌بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.
 
حسینی در خصوص عمکرد ماهواره‌بر سیمرغ می‌گوید در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره‌بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مدنظر از این پرتاب محقق شد. در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.
پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی با ماهواره‌بر سیمرغ

ویژگی موشک ماهواره‌بر سیمرغ

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله‌متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد خبر داد با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکرد ها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

تعداد بازدید : 4

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:9 دی 1400، کدخبر: ، www.yjc.news،8015367

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
به امید موفقیت های بیشتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین