پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان درباره دوچرخه‌سواری زنان گفته این مسئله یک عقبه اجتماعی و امنیتی دارد به همین دلیل، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به آن ورود کرده است.

شعار سال:دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان درباره دوچرخه‌سواری زنان گفته «این مسئله یک عقبه اجتماعی و امنیتی دارد به همین دلیل، ستاد امر به معروف و نهی از منکر به آن ورود کرده است.»
 
حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد گفته «مراجع معظم تقلید نیز دوچرخه‌سواری بانوان در انظار عمومی را جایز نمی‌دانند؛ البته دوچرخه‌سواری بانوان به تنهایی مشکلی ندارد، بلکه دوچرخه‌سواری در انظار عمومی اشکال دارد.»
 
او خبر داده که دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان علیه هنرمندان یا سلبریتی‌هایی که اقداماتشان بر فرزندان تاثیر بگذارد و اقدام خلافی انجام دهند به حوزه قضائی شکایت خواهد کرد.
 
در سال‌های گذشته چندین بار از دوچرخه‌سواری گروهی زنان در شهرهای مختلف ایران جلوگیری شده است. نخستین بار مسئولان اصفهان دوچرخه‌سواری برای زنان را ممنوع اعلام کرده بودند و دادستان اصفهان به نیروی انتظامی دستوری مبنی بر برخورد و توقیف دوچرخه زنان ابلاغ کرده بود.
 
سال گذشته اصرار شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار بر ممنوعیت دوچرخه‌‌سواری زنان در این شهر، منجر به استعفای اعضای هیئت دوچرخه‌سواری سبزوار شد.
 
با وجود ممنوع اعلام شدن دوچر‌خه‌سواری زنان، زنان دوچرخه‌سوار در شهرها حضور دارند. این ممنوعیت  توسط حقوقدانان نیز رد شده و به گفته آنان دوچرخه‌سواری زنان هیچ گونه منع قانونی ندارد.
 
شهر اصفهان در قوانین محدود کننده و خودساخته مسئولان در برابر زنان بدعت‌گذار بوده است، در حالی‌که هنوز اسید‌پاشان سال ۹۳ این شهر شناسایی و مجازات نشده‌اند. از سویی هنگامی که قوانین رسمی برای محدودتر کردن زنان کفایت نمی‌کنند، نهادهای غیررسمی با داشتن اختیار و قدرت نامحدود به کمک قوانین می‌شتابند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میدان  ، تاریخ انتشار:   8 دی 1400، کدخبر: ،www.meidaan.com،81862

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین