پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
بسیج دانشجویی سه دانشگاه علامه طباطبایی، علم و صنعت و شهید بهشتی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسیده‌اند پس از قریب به دو سال از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، این سوال مدام در اذهان مردم ما مرور می‌شود که چرا پاسخ هم‌تراز به آن داده نشده است؟
شعار سال: بسیج دانشجویی سه دانشگاه در تهران از علی شمخانی خواستند در باره "پرونده انتقام سخت" توضیح بدهد.

بسیج دانشجویی سه دانشگاه علامه طباطبایی، علم و صنعت و شهید بهشتی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسیده‌اند پس از "قریب به دو سال" از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، این سوال "مدام در اذهان مردم ما مرور می‌شود" که چرا "پاسخ هم‌تراز" به آن داده نشده است؟

در این نامه به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و حسن ایرلو به عنوان موارد مشابه اشاره شده و از "انفعال" و "خمودگی" متولیان امر انتقاد شده است.

نویسندگان نامه، "مسامحه" در "پروندهٔ انتقام سخت" را موجب "جری‌تر شدن دشمنان" دانستند و از علی شمخانی دعوت کردند "با حضور در جمع دانشجویان بسیجی" توضیح دهد که "پرونده انتقام سخت در چه مرحله‌ای است؟ متولی آن دقیقاً کیست و چرا مردم در جریان جزئیات آن نیستند؟ "

پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، همه مقام‌های کشور از "انتقام سخت" سخن گفتند و مجلس هم طرحی سه‌فوریتی موسوم به انتقام سخت تصویب کرد.

اما در عین حال این "انتقام سخت" مرتب به "زمان و مکان مناسب" همراه با "صبر و حوصله" موکول شده است.

تنها مورد اعلام شده از "انتقام سخت" ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ به وقت تهران اتفاق افتاد و پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا در استان انبار عراق هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت. وزارت دفاع آمریکا در آن زمان تایید کرد دو پایگاه نظامی‌اش در عراق هدف موشک قرار گرفته‌اند.

ایران زمان حمله‌ها را با واسطه به آمریکا اطلاع داده بود و کسی آسیبی ندید. اما بعد گزارش شد بعضی نظامیان حاضر در پایگاه‌ها دچار آسیب روحی و روانی شده‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسش، تاریخ انتشار: ۱۳دی ۱۴۰۰، کد خبر: porcesh.ir/۴۰۰۵۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین