پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
در طی چهل سال گذشته شاهد چهار حادثه هوایی جانگداز از کلییر نشدن آسمان بوده ایم که در هر چهار حادثه، حسن روحانی دارای سمت‌های مرتبط با حوادث بود. سال ۶۵ و اشتباه پدافند هوایی در زدن پرنده شهید بابایی در زمان فرماندهی حسن روحانی بر پدافند هوایی ارتش سال ۱۳۶۷ و زده شدن پرواز ۶۵۵ هما توسط ناو وینسنس در زماندبیر شورای عالی امنیت ملی بودن حسن روحانی، ۱۹ بهمن ۱۳۷۱ و برخورد سوخو ۲۴ ارتش با توپولوف ۱۵۴ در مهرآباد و دبیر شورای امنیت ملی بودن حسن روحانی، اشتباه پدافندی در زدن هواپیمای اوکراینی در سال ۹۸ و ریاست جمهوری حسن روحانی. هرچند این رویداد‌ها ممکن است تصادف بنظر برسند، اما این تصادفات قابلیت تامل هم دارند.
شعار سال: رمزگشایی از عملیات سقوط هواپیمای اوکراینی

اسم رمز: کلییر نشدن آسمان

این واقعه، چهارمین واقعه طی چهل سال گذشته بوده است:

اشتباه پدافند خودی در هدف قرار دادن شهید بابایی، به‌دلیل عدم اطلاع رسانی پدافند هوایی ارتش به سیستم‌های پدافندی جزء و همچنین کلییر نشدن آسمان در سال ۶۵ اتفاق افتاد.

در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۷۱ طی مانوری که سه روز قبل از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، یک جنگنده‌ی سوخو ۲۴ ارتش، با یک هواپیمای مسافربری توپولوف ۱۵۴ که از فرودگاه مهرآباد بلند شده بود، برخورد کرده و هر دو خلبان و مسافران هواپیمای مسافربری جان خود را از دست دادند. این‌بار نیز به‌دلیل عدم کلییر شدن آسمان تهران، طی ساعات برگزاری مانور، این حادثه به وقوع پیوست.

در سال ۶۷ پرواز IR۶۵۵ توسط ناو وینسنس آمریکایی در خلیج‌فارس به‌طور ناجوانمردانه مورد هدف قرار گرفت. اما این حمله پس از این انجام گرفت که ناو‌های آمریکایی به آب‌های ایران تجاوز کرده و با هشدار سپاه و قایق‌های تندرو مواجه شده بودند؛ اما بعد از درگیری در تنگه‌ی هرمز، قائدتاً می‌بایست توسط استاندار هرمزگان وقت و سپس معاونت امنیتی وی، شرایط جنگی اعلام و آسمان کلییر می‌شد؛ بنابراین با عدم توجه استاندار وقت، پرواز مسافربری ۶۵۵ متعلق به خطوط ایران‌ایر در سال ۶۷ مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفت.

هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراینی به دست سیستم پدافندی یکپارچه‌ی کشور در سال ۹۸ که به شهادت رسیدن تعدادی از هم‌وطنان و تعدادی از تبعه‌های کشور‌های دیگر انجامید که این اتفاق به دلیل کلییر نشدن آسمان افتاد.

این نکته قابل ذکر است که «حسن روحانی» در سال ۶۵ فرمانده‌ی پدافند هوایی ارتش، سال ۶۷ دبیر شورای عالی امنیت ملی، سال ۷۱ دبیر شورای عالی امنیت ملی و در سال ۹۸ هم رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی بوده است.

چهار واقعه کلییر نشدن آسمان در چهل سال و حضور دائمی روحانی!

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اقتصاد سالم
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین