پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۷۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
بر اساس مصوبات جدید شرایط پذیرش شهروندی ترکیه تغییر کرده و اصلاحیه ایجاد شده در شرایط پذیرش تابعیت ترکیه پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا شد. بر اساس شرایط جدید مورد نیاز برای اتباع خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه، می‌بایست حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن ارز سرمایه گذاری ثابت انجام شود. خرید ملک غیرمنقول به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن مشروط بر اینکه در اسناد مالکیت قید شده باشد که تا ۳ سال فروخته نمی‌شود و یا انتقال نگردد. از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی مشخص شود که حداقل برای ۵۰ نفر اشتغال زایی شده است.

شعار سال: بر اساس آیین نامه اصلاح آیین نامه اجرای قانون شهروندی ترکیه که با امضای رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در شماره امروز روزنامه رسمی منتشر شد؛ تغییراتی در شرایط پذیرش اتباع خارجی به تابعیت ترکیه ایجاد شد. شرایط جدید مورد نیاز برای اتباع خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه بشرح زیر است:


 میزان سرمایه گذاری ثابت و خرید ملک با نظارت وزارت صنعت و فناوری:
از سوی وزارت صنعت و فناوری مشخص شده است که حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن ارز سرمایه گذاری ثابت انجام داده است. خرید ملک غیرمنقول به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن مشروط بر اینکه در اسناد مالکیت قید شده باشد که تا ۳ سال فروخته نمی شود و یا انتقال نگردد؛ طبق مصوبه وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی، قول فروش مال غیرمنقول به موجب قراردادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود، به شرط سپرده‌ گذاری حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن به ارز صورت می‌گیرد. تعهد به عدم انجام انتقال و ابطال برای مدت ۳ سال در دفتر املاک قید شده است.

تعداد بازدید : 19
هزینه شدن ۲۲ درصد از بودجه عمومی ایران در ترکیه

 
اشتغال زایی حداقلی برای ۵۰ نفر با نظارت از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی :
 
از سوی سازمان مقررات و نظارت بانکی مشخص شده است که مودی حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن سپرده ارزی را در بانک های فعال در ترکیه به شرط نگهداری به مدت ۳ سال سپرده گذاری کرده است. وزارت خزانه داری و دارایی مشخص کند که مودی اسناد بدهی دولت را به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا و معادل آن ارز به شرط نگهداری به مدت ۳ سال خریداری کرده است.
 
اشخاصی که توسط هیات بازار سرمایه تعیین شده اند سهام مشارکت صندوق سرمایه گذاری مستغلات و سهام مشارکت صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر را حداقل به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار یا معادل آن ارز خریداری کرده باشند، مشروط بر اینکه حداقل ۳ سال در اختیار داشته باشند.
 
وزارت کار و تامین اجتماعی، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی زیرمجموعه وزارت کشور به منظور پیگیری مراحل مربوط به درخواست تابعیت با اصلاح آیین نامه، کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت خزانه داری و دارایی، صنعت و فناوری می تواند تشکیل دهد. رویه ها و اصولی که در تعیین اینکه آیا شرایط سرمایه گذاری در محدوده و میزان مشخص شده برای اخذ تابعیت رعایت می شود یا خیر توسط موسسه تعیین کننده تعیین می شود.
 
وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییر اقلیم، سازمان مقررات و نظارت بانکی، مبالغ ارزی که توسط وزارت خزانه داری و دارایی و هیات بازار سرمایه مشخص می شود، پیش از معامله، به بانکی که در ترکیه فعال است و توسط این بانک به بانک مرکزی فروخته می شود. مبالغ لیر ترکیه که توسط سازمان مقررات و نظارت بانکی در نتیجه فروش به دست می‌آید در سپرده‌ های لیر ترکیه و مبالغ لیر ترکیه که توسط وزارت خزانه‌ داری و دارایی به دست می‌آید در اسناد بدهی دولت به صورت لیر ترکیه برای ۳ سال نگهداری می‌شود. همچنین بانک مرکزی رویه ها و اصول مربوط به موضوع را تعیین خواهد کرد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری  ، تاریخ انتشار: 17 دی 1400، کدخبر: ، www.hamshahrionline.ir،648358 / سایر منابع. 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
اینقدر ایرانیها رفتن و سرمایه گذاری کردن که ترکیه تصمیمات جدیدی گرفته برای تابعیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
0
خرید ملک در ترکیه دو جوره فایده داره. اول با افزایش قیمت دلار ، پول آدم از بین نمی ره. دوم اینکه کشور ترکیه یک کشور در حال رشده. پس ارزش منابع اش بالاتر می ره. برای همین ایرانی ها خیلی دوست دارند که در این کشور، سرمایه گذاری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین