پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
دولت ترکیه تمدید اقامت موقت توریستی برای اتباع بعضی از کشورهای خارجی از جمله ایران را به یک سال محدود کرده است.

شعار سال: به گزارش آناتولی؛ ترکیه گزارش داده بر اساس مصوبه جدید دولت این کشور، اتباع خارجی به جز شهروندان "کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین" از اول ژانویه سال آینده میلادی (۲۰۲۰) اقامت موقت گردشگری را برای مدت یک سال خواهند گرفت.

بر اساس این مصوبه جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت یک ساله توریستی خود، دوباره برای دریافت این اقامت اقدام کنند.

با قوانین جدید، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می‌توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین ایران و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند؛ اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

ترکیه سال‌هاست که یکی از مقاصد پرطرفدار شهروندان ایرانی برای کار، زندگی و تفریح بوده؛ در نه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۶۷۸ هزار ایرانی به این کشور مسافرت کرده‌اند.

بعضی از شهروندان ایرانی دائما بین کشور خود و ترکیه عمدتا برای مقاصد تجاری در رفت و آمدند.

سال گذشته دولت ترکیه بعضی از قوانین مهاجرتی را تغییر داد که در پی آن شرایط کسب شهروندی این کشور برای اتباع خارجی آسان‌تر شد؛ این تصمیم در پی سقوط ارزش لیر و با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفت.

پیش از تغییر این قوانین متقاضیان کسب شهروندی ترکیه باید خانه‌هایی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌خریدند که بر اساس قوانین جدید این رقم به یک چهارم یعنی ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد.

کسب شهروندی کشور همسایه با سرمایه‌ای کمتر از قبل و همچنین امکان سرمایه‌گذاری ارزی از طریق خرید ملک دو عامل مهمی بودند که عده‌ای از شهروندان ایرانی خرید خانه در ترکیه را به کشور خودشان ترجیح دادند و خرید ملک در این کشور همسایه توسط ایرانی‌ها افزایش یافت.

مرکز آمار ترکیه اخیرا در گزارشی اعلام کرده در ۹ ماه اول سال جاری میلادی (ژانویه تا سپتامبر) در مجموع افراد غیرترک بالای ۳۲ هزار خانه در ترکیه خریده‌اند که سهم ایرانی‌ها از این میان بیش از ۳۶۰۰ خانه بوده است.

سال پیش در همین مدت (ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸) شهروندان ایرانی حدود ۲۲۰۰ باب خانه در ترکیه خریده بودند؛ داده‌های جدید به خوبی افزایش خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها را نشان می‌دهد.

استانبول- بعضی از شهروندان ایرانی دائما بین کشور خود و ترکیه عمدتا برای مقاصد تجاری در رفت و آمدند
استانبول که به طور سنتی با اقبال زیادی توسط خریداران خانه روبروست، در نه ماه اول سال در مجموع حدود ۱۴۸ هزار خانه فروخت.

بعد از آن به ترتیب خانه‌های شهرهای آنکارا، آنتالیا، بورسا، مرسین، قونیه و غازیان تپه بالاترین تعداد خریداران را به خود اختصاص دادند.

قیمت هر متر مربع خانه در مرکز استانبول، بسته به وضعیت آن، از ۱۰۵۰ دلار تا بالای ۲۴۵۰ دلار متغیر است؛ با دور شدن از مرکز شهر قیمت‌ها طبیعتا کاهش می‌یابد؛ قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مناطق مرکزی استانبول از حدود ۴۷۰ دلار تا بالای ۱۰۸۰ دلار متغیر است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در تابستانی که گذشت قیمت هر متر مربع خانه مسکونی در تهران (بر اساس معاملات انجام شده) از دو میلیون تومان تا نزدیک ۶۴ میلیون تومان (هر متر مربع) متغیر بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 6 آذر 98، کد مطلب: 700641: www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
امار خرید خونه توسط ایرانی ها تو ترکیه بیشتره تا تو ایران!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین