پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
دولت قبل استاندارد اجباری عسل را لغو کرد، با اینکار بازار پر از عسل‌های دست ساز بی‌کیفیت شد . قبل از لغو استاندارد اجباری عسل، حتی کشورهایی که ما را تحریم کرده بودند هم از ما عسل می‌خریدند . باید پرسید آقای خاوازی تحت فشار چه افرادی این کار را انجام داد؟ ظاهرا افرادی که می‌خواستند با لغو این استاندارد شربت‌های شیرین‌کننده را بدون دخالت زنبور تبدیل به یک عسل بی خاصیت کرده و سود کلانی ببرند وزیر را تحت فشار قرار دادند. باید بررسی شود که آیا پای صادرات مجدد شکر دولتی و یارانه ای بنام عسل به کشورهای همجوار عامل این کار بوده؟ آقای ساداتی نژاد ، لطفا اعلام موضع نموده و نظرات وزارت جهادکشاورزی را بیان دارید.
شعار سال: عفت رئیسی سرحدی، رئیس کانون صنعت زنبور عسل اظهار داشت: استاندارد اجباری عسل حق مسلم مردم ماست، اما دولت قبل در اعمال همین استاندارد حداقلی و ۵ موردی نیز کاهلی کرد.

وی بیان کرد: اعمال استاندارد اجباری درخواست تمام فعالان صنعت عسل بود، اما در دولت قبل، وزیر کشاورزی سابق یعنی آقای خاوازی که مسئولیت امنیت غذایی کشور را به عهده داشت یکجانبه این استاندارد را لغو کرد!

رئیسی سرحدی افزود: باید پرسید آقای خاوازی تحت فشار چه افرادی این کار را انجام داد؟ ظاهرا افرادی که می‌خواستند با لغو این استاندارد شربت‌های شیرین‌کننده را بدون دخالت زنبور تبدیل به یک عسل بی خاصیت کرده و سود کلانی ببرند وزیر را تحت فشار قرار دادند.

وی گفت: تبعات حذف استاندارد اجباری عسل در دولت قبل، تولید بیش از حد عسل‌های دست‌ساز و فراوانی آن‌ها در بازار و افت شدید قیمت عسل طبیعی بود.

رئیس کانون صنعت زنبور عسل اظهار داشت: قبل از لغو استاندارد اجباری عسل در دولت گذشته حتی کشور‌هایی که ما را تحریم کرده بودند هم از ما عسل می‌خریدند، اما پس از لغو استاندارد اجباری، صادرات ما به شدت افت کرد. تولید عسل‌های غیرطبیعی و عدم حمایت دولت از زنبورداران واقعی باعث افت ۴٠ درصدی تولید عسل شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۴۶۰۲۱، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین