پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نیرو‌های صلحبان "سازمان پیمان امنیت جمعی" (CSTO) که از ارمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان به قزاقستان آمده بودند، از آلماتی به محل استقرار خود بازگشتند.

شعار سال:یگان‌های ارمنی وسایل نقلیه موتوری و پرسنل خود را در سه فروند هواپیمای ترابری نیروهای هوافضا روسیه بارگیری کردند و از فرودگاه آلماتی خارج شدند.
 
سربازان ارتش تاجیکستان هم توسط یک هواپیمای روسی ایل-۷۶ رفتند و همچنین دانشجویان نظامی خود را که در موسسات آموزشی نظامی قزاقستان مشغول به تحصیل بودند، برای تعطیلات به همراه خود بردند.
 
صلحبانان قرقیزستان از قلمرو CHPP-۲ آلماتی که توسط آن‌ها محافظت می‌شد نیز به سمت خاک کشورشان حرکت کردند. آن‌ها حدود ۲۵۰ کیلومتر تا مرز قرقیزستان سفر خواهند کرد.
 
نیروهای صلحبان "سازمان پیمان امنیت جمعی" برای یک دوره محدود به قزاقستان جهت عادی سازی اوضاع در این کشور اعزام شدند. خروج تدریجی این نیروها از ۱۳ ژانویه آغاز شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 24دی 1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400102417503

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین