پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
صد‌ها جسد از جنگجویان داعش که سال‌ها پیش در نبرد کشته شدند، در فریزر‌های مواد غذایی خارج از یکی از شهر‌های لیبی در حال پوسیدن هستند.

شعار سال: این ۷۴۲ جسد که در گوشه‌ای پر از گرد و غبار در محوطه‌ای در جنوب شرقی شهر مصراته نگهداری می شوند، توسط دولت -به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل در سال ۲۰۱۶- از میدان‌های جنگ و گورهای غیررسمی جمع آوری شدند، اما هنوز هیچ توافقی در مورد نحوه و مکان دفن آنها وجود ندارد و این به یک مشکل بزرگ برای دولت لیبی تبدیل شده است.
 
مشکل اکنون قطع شدن برق کانتینرهای نگهداری اجساد است. قطع برق باعث شده تا اجساد درحال تعفن و پوسیدن باشند. دو طرح برای دفن این اجساد ارائه شده بود که یکی به خاطر تصرف شهر سرت به داعش و دیگری به دلیل کمبود قبر در گورستان مهاجرانی که در مدیترانه غرق شده بودند، لغو شدند.
 
اکنون پلیس که از اجساد مراقبت می‌کند می‌گوید امیدوار است دولت موقت بتواند به سرعت راه حلی بیابد. در همین حال چهار واحد از ۱۰ واحد یخچال کار نمی‌کنند. وقتی این اتفاق می افتد، اجساد باید به آنهایی که برق دارند منتقل شوند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار:24  دی 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1298063

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین