پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کلیپی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن جمعی چند نفره اقدام به پمپاژ آب به لانه تشی نموده و حیوان را مجبور به خروج از لانه می‌کنند. حیوان خارج شده را با ضربه بی هوش و کم تحرک نموده و در انتها سلاخی می‌نمایند. علت این کار هم استفاده از اجزای این حیوان در تهیه دارو‌های سنتی آسم عنوان شده است. منتظر دریافت توضیحات دکتر سلاجقه هستیم. کلیپ دارای صحنه‌های دردآور است.
شعار سال: فیلمی که زمان و مکان دقیق تصویربرداری آن مشخص نیست، اما افراد حاضر در آن با گویش شمالی صحبت می‌کنند که نشان می‌دهد تعدادی شکارچی پس از اینکه لانه تشی‌ها را در جنگل پیدا کرده اند آن را به آب می‌بندند و این حیوانات برای فرار از این موقعیت خطرناک و ترس از خفه شدن در آب ناچار می‌شوند از لانه‌های خود بیرون بیایند، اما افرادی که در اطراف منتظر بیرون آمدن آن‌ها هستند با چوب و تبر و اجسام سخت به جان تشی‌ها افتاده و پس از اینکه حیوان را با ضربات سهمگین چوب و تبر بی جان کرده اند آن‌ها را ذبح می‌کنند.
 
تعداد بازدید : 42


تشی جانوری پستاندار، جونده و متفاوت از جوجه تیغی است که خار‌های بلند روی بدنش او را از سایر پستانداران متمایز می‌کند، خار‌هایی که در هنگام احساس خطر، آن را به بدن دشمن فرو می‌برد، اما به نظر می‌رسد این خار‌ها در این روش شکار برای این حیوانات کارساز نبود.

 وزن تشی که در بیشترمناطق جنگلی و کوهستانی شمال زندگی می‌کند از ۱۱ تا ۲۵ کیلوگرم است و متاسفانه برخی افراد با تصور اینکه گوشت این حیوان برای مداوای آسم مفید است آن را شکار می‌کنند در حالیکه پزشکان معتقدند آلودگی‌ها و انگل‌های موجود در گوشت آن‌ها، فاکتور‌های خطرناکی برای استفاده هستند.

محیط زیست مازندران اعلام کرد با توجه به اینکه زمان و مکان این اتفاق مشخص نیست موضوع کشتار تشی‌ها از طریق پلیس فتا در حال پیگیری است و دایره حقوقی این اداره نیز امروز شکایت خود را تقدیم مقامات قضایی کرده است.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۰۳۰۳۸۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین