پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ما دلمان به درد می‌آید حتی اگر یک عدد خودرو از خارج وارد کشور شود، اما متاسفانه در خودروسازی انحصار ایجاد شده و خودروسازان کل درآمد مردم، کشور و بیت‌المال را هزینه می‌کنند.
شعار سال: الله‌وردی دهقانی، با اشاره به شرایط نامطلوب خودروسازان در کشور اظهار داشت: شرایط نامطلوب در خودروسازی چندین دهه است که ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم باید به سمت واردات خودرو حرکت کنیم، افزود:، اما این مسئله هم اینطور نیست که نشود آن را مدیریت و یا اینکه سیاست گذاری لازم را انجام داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: در حال حاضر خودروسازان ما بیش از بودجه سالیانه کشور به کشور هزینه تحمیل می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصرف روزانه بنزین ما به طور متوسط ۱۰۰ میلیون لیتر است، اظهار داشت: مصرف در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خودرو‌های ما به طور متوسط ۱۰ لیتر است این در حالی است که این رقم در دنیا ۵ لیتر می‌باشد.

دهقانی با اشاره به منابع حاصل از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین بیان داشت: این رقم حتماً بیش از بودجه عمومی کشور خواهد شد لذا اگر این رقم نصف شود و خودروسازان سیاست‌گذاری لازم را مدنظر قرار دهند؛ یعنی مصرف خودرو‌های ما در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۵ لیتر برسد معنی این رویکرد این است که ما ۷۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در دستانمان باقی خواهد ماند و در این بخش صرفه‌جویی خواهد شد، لذا این مسئله یکی از کوچکترین آثار زیان بار خودروسازان به کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بالاخره باید اینگونه مسائل روزی مورد کالبدشکافی قرار گیرد، بیان داشت: حتماً دولت و مجلس باید به اینگونه مسائل ورود کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما دلمان به درد می‌آید حتی اگر یک عدد خودرو از خارج وارد کشور شود، اما متاسفانه در خودروسازی انحصار ایجاد شده و خودروسازان کل درآمد مردم، کشور و بیت‌المال را هزینه می‌کنند و آخر کار برخی می‌گویند که باید از تولید داخل در بخش خودروسازی استفاده کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بازار، تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۳۰۴۶۶، www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین