پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
سیمان را می‌توان بعنوان یکی از مصالح پایه‌ای در صنعت ساختمان، راه و شهرسازی و در کل حوزه عمران، محسوب نمود. صنعتی که بدلیل ماهیت خاص محصول یا خروجی آن، بشدت به بحث حمل و نقل حساس بوده و می‌بایست با رویکرد برنامه ریزی منطقه‌ای بدان نگریست. این صنعت برای راه‌اندازی نیازمند هزینه‌کرد بالا در زیرساخت و همچنین بشدت نیازمند سرمایه در گردش قابل توجه است. صنعت سیمان به چند مقوله تامین مستمر انرژی و سوخت و مواد اولیه نیز حساسیت بالا دارد و هرگونه اختلال در تامین انرژی یا مواد اولیه، می تواند هزینه‌های زیادی را بر کارخانجات سیمان تحمیل کند. در چنین شرایطی، بانک ملی به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در این صنعت، اعلام آمادگی نموده و بعنوان یکی از محورهای حمایتی صنعت در دوره مدیریت دکتر فرزین بر بانک ملی، تعریف شده است. نشست اخیر مدیرعامل بانک ملی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سیمان ساروج بوشهر در عسلویه نیز با همین رویکرد دنباله گیری شده است.
شعار سال: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا فرزین در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سیمان ساروج بوشهر که در عسلویه انجام شد، با بیان این که ظرفیت‌های کشور جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های صنعتی بسیار قابل توجه است، صنعت سیمان را یکی از توانمندترین صنایع کشور خواند و گفت: با وجود طرح‌های بزرگی مانند مسکن ملی که در حال انجام است، از ظرفیت‌های صنعت سیمان به خوبی استفاده خواهد شد.

وی افزود: توان صادرات محصولات این بخش نیز بسیار زیاد است و کشور‌های همسایه از پتانسیل خوبی برای این منظور برخوردار هستند.

فرزین همچنین تاکید کرد: توان تسهیلاتی و تامین منابع ارزی صنعت سیمان توسط بانک ملی ایران به خوبی مهیاست و سیمان ساروج نیز می‌تواند از این ظرفیت به طور کامل بهره برداری کند.

معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان این که شرکت سیمان ساروج تا کنون از منابع ارزی بانک ملی ایران به خوبی استفاده کرده است، گفت: هیات مدیره بانک حداکثر همراهی را با این شرکت داشته است و از این پس نیز تا حد توان همراهی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سیمان ساروج بوشهر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت، به برخی مشکلات پیش روی آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران تا کنون حداکثر توان ارزی و ریالی خود را در اختیار ما گذاشته است.

مهدی تابش افزود: امیدواریم با گشایش‌های پیش رو و کمک‌های بانک ملی ایران، شرایط مناسبت تری در حوزه فعالیت‌های صنعت سیمان را شاهد باشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری بانک ملی ایران ، تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۸۰۵۱، www.bmi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین