پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
خودکشی به معنای اقدام علیه تمامیت جسمانی خود برای سلب حیات، یکی از پدیده‌هایی است که پیچیدگی‌های روانشناختی بسیاری دارد، اما یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره خودکشی، اقدامات اطرافیان فردی است که در موقعیت خودکشی قرار دارد یا به لحاظ روحی مستعد این کار است.

شعار سال: یکی از مصادیق معاونت در جرم، تشویق افراد به ارتکاب آن جرم است اما از آنجا که اصل خودکشی جرم نیست، به همین دلیل ترغیب به خودکشی نیز معاونت در این امر به حساب نمی‌آید اما در یک حالت، تشویق به خودکشی جرم مستقلی است که مجازات دارد.
 
طبق بند ب ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی، هر کس از طریق سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی یا حامل‎های داده، افراد را به ارتکاب خودکشی تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کند یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب آن را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۲ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.
 
بنابراین طبق قانون فعلی، تشویق به خودکشی یا آموزش راه‌های آن صرفا از طریق فضای مجازی یا بصورت تلفنی و چت، جرم است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد آنلاین  ، تاریخ انتشار: 13 بهمن1400، کدخبر: 606425، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین