پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
مهدی عباسی رییس کمیسییون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به فروش شهر برای حل چالش‌های مالی موقت شهرداری‌ها تذکر داد و بیان داشت حل مسائل موقت شهر نباید چالش‌های دائمی آینده را ایجاد کند.
شعار سال: اولین اجلاس مجمع مشورتی روئسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شورا‌های اسلامی کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها با محوریت باز آفرینی شهری در ششمین دوره شورا‌ها صبح ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در تبریز برگزار شد.

مهدی عباسی رییس کمیسییون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بعنوان اولین سخنران دراین اجلاس ضمن خیر مقدم، موضوع هم اندیشی در خصوص چالش‌های شهری و ارائه راه حل در این خصوص را با همفکری و همکاری کمیسیون‌های معماری و شهرسازی بسیار پر اهمیت دانست.

وی به بانک اقدامات ایده‌های شهری در بین مراکز استان‌ها در حوزه‌های تخصصی معماری و شهرسازی، اشاره و استفاده از هوشمند سازی در حوزه معماری و شهرسازی و استفاده از تکنولوژی ارتباطات جهت تسریع در حل مسائل حوزه شهرسازی را مورد تاکید قرار داد.

عباسی با اشاره به تغییر فرهنگ ساختمان سازی از توجه صرف به نما‌های شهری و هزینه کرد در آن انتقاد کرد و تاکید نمود همزمان با رعایت زیبایی نمای ساختمان‌ها باید به اصول فنی ساخت توجه نمود تا ساختمانی با طول عمر بالا احداث شود.

رییس کمیسیون معماری و شهر سازی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی صرف احداث ابنیه می‌گردد عنوان کرد عمر ساختمان‌ها باید ۵۰ الی ۱۰۰ سال باشد

وی نسبت به فروش شهر برای حل چالش‌های مالی موقت شهرداری‌ها تذکر داد و بیان داشت حل مسائل موقت شهر نباید چالش‌های دائمی آینده را ایجاد کند.

عباسی همچنین به موضوع حفظ تنفس گاه‌های شهری جهت ایجاد نشاط و سرزندگی شهری برای شهروندان اشاره کرد و آن را یکی از محور‌های توسعه پایدار شهری عنوان نمود.

وی افزود: در خصوص رعایت حقوق عامه نسبت به حفظ تعادل حقوق عمومی و خصوصی با ایجاد ایده‌های خلاق و راه حل‌های بین بخشی باید تلاش نمود.

عباسی در پایان به بحران ویروس کرونا اشاره کرد و آنرا تلنگری برای آینده پژوهی در طراحی فضا‌های شهری عمومی و تمامی اقدامات شهری برای حل چالش‌های آینده بیان کرد.

گفتنی است در این اجلاس که بیش از ۲۴ رئیس کمیسیون کلانشهر‌ها و مراکز استان شرکت نموده اند پس از تصویب کلیات نظامنامه اجلاس مجمع مشورتی، مهدی عباسی به عنوان رئیس مجمع مشورتی انتخاب شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تهران بهشت، تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۴۴۸۱/www.tehranbehesht.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین