پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دو سه سال اخیر به دلیل گرانی کود‌های پتاس و فسفر نتوانستیم کود مورد نیاز در مزارع استفاده شود و این رویداد، پیامد‌های مشهودی در تولید محصولات داشته است، بنا بر تصمیم وزارت جهادکشاورزی و هماهنگی‌های بودجه‌ای صورت گرفته، قیمت کود‌ها به میزان ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت.
شعار سال: علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در شبکه ملی برکت، اقدام به خاطره گویی‌های مناسبتی کرده و از ارقامی صحبت نموده که جای، اما و اگر فراوان دارد. مهاجر مدعی شده که ۹۵ درصد محصولات غذایی مورد نیاز جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور، در داخل تامین می‌شود و اگر خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق نمی‌افتاد ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شد؟ این ادعا مسلما باید توسط نهاد‌های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد؟ آنچه که مهم است، خودکفایی کشور در محصولات استراتژیک بوده که در برخی از موارد بالغ بر ۸۰ درصد وابستگی وجود دارد و ادعا‌های آقای مهاجر از بعد کاهش اهمیت موضوع منجر به ساده انگاری ایجاد کننده پیامد‌های امنیتی در آینده، باید کانون توجه نهاد‌های امنیتی باشد.
مهاجر مدعی شده است که محصولاتی مانند ذرت و سویا به دلیل مشکل آب از خارج از کشور تامین می‌شود؟ آیا این ادعا، جای واکاوی و پرسش ندارد؟
کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود در سال آینده
خبر خوب مهاجر هم کاهش قیمت ۴۰ تا ۴۵ درصدی کود شیمیایی بوده که متاسفانه بنظر می‌رسد بشکل تملق آمیزی به درایت وزیر جهاد کشاورزی ارتباط داده و با این نوع رفتارها، خودش و سیستم را زیر سوال برده است.

هشدار می‌دهیم که بعنوان سربازان نظام، مراقب تک تک برنامه‌ها و فعالیت‌های عزیزان هستیم، خواهش مجدد می‌کنیم در گام دوم انقلاب، از صفات ناپسندی، چون تملق، غلو، مبهم گویی و مواردی همانند فاصله گرفته و بر اساس شاخص‌های کارآمدی، صداقت، شفافیت، با شهروندان (بشکل خاص کشاورزان و روستائیان) در تعامل باشند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین