پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
بعضی از اقدامات همراه اول بعنوان بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه کشور،برایمان توجیه نداشته و شائبه ساز شده است. دعوت از مقامات و نمایندگان برای اموری کاملا فنی، ادعای کاهش مصرف انرژی بدون توضیح در خصوص هزینه ها و میزان ذخیره سازی صورت گرفته، پخش گسترده خبر و مواردی همانند ، مصادیقی بر این ادعا هستند. در صورت نیاز از این اپراتور بزرگ کشور، درخواست شفاف سازی در برخی از موضوعات غیر محرمانه را خواهیم نمود.
شعار سال: کافی است نگاهی به سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها بزنید و شاهد متن خبر حاشیه‌ای و واحدی بنام" اقدام همراه اول برای کاهش مصرف انرژی "، باشید. خبری که با توجه به شناخت مان از دنیای رسانه، کمتر امکان دارد که توسط پایگاه‌های خبری مورد توجه قرار گرفته و جدی گرفته شود. اما همه چا هست! بنظر شما چرا این گونه می‌باشد؟ آیا شائبه رپرتاژ می‌تواند درست باشد؟

همراه اول در این خبر مدعی شده است که با هدف مدیریت مصرف انرژی در سایت‌های شهر تهران، اقدام به خرید و فعال سازی فیچر BTS Power Saving کرده و در ساعات کم ترافیک شبکه، با خاموش کردن TRX‌هایی که بار ترافیکی روی آن وجود ندارد، سبب کاهش مصرف برق سایت می‌شود. چرا نمی‌گوید چقدر باعث صرفه جویی برق می‌شود؟ چرا نمی‌گوید که مدل دستگاه خریداری شده، حجم خرید و میزان هزینه کرد چقدر بوده است؟ آیا حجم سوالات و ابهام ایجاد شده، نمی‌تواند سبب ایجاد شائبه گردد؟

همراه اول مدعی است که با توجه به هزینه خرید این فیچر، این اقدام به نوعی یک سرمایه‌گذاری پایدار، در راستای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حفاظت از محیط‌زیست در برابر افزایش آلاینده‌ها و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و انجام مسؤولیت اجتماعی است؟ این استنتاج، نتیجه گیری شماست، شاید ما به گونه‌ای دیگر بیندیشیم؛ لذا برای هم زبانی، نیازمند شفاف سازی هستیم.

ناگفته نماید که در خصوص دعوت مکرر همراه اول از مقامات دولت و نمایندگان مجلس برای بازدید‌های ریز و درشت، قبلا به نهاد‌های نظارتی تذکر داده شده و اعلام هشدار برای افزایش رصدها، گردیده بود. در صورت نیاز هم درخواست شفاف سازی اطلاعات از همراه اول در خصوص برخی از خرید‌ها و حجم قرارداد‌های بسته شده با اصحاب رسانه و پایگاه‌های مختلف را خواهیم نمود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین