پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص قابلیت‌های موشک دور برد خیبرشکن می‌گوید که زمان آماده سازی و شلیک به یک ششم کاهش یافته، قابلیت سرجنگی آن چند برابر تی ان تی است، در فاز فرود از مانور پذیری بالایی برخوردار شده، برد موثر آن به ۱۴۵۰ کیلومتر و تا سرحد مدار اولیه ایجاد سپر دفاع بازدارنده رسیده و استفاده از سوخت جامد، توان انبار داری آن را بشدت افزایش داده است.
شعار سال: سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از موشک سوخت جامد و دوربرد و نقطه‌زن خیبرشکن گفت: موشک خیبرشکن از موشک‌های نسل سوم سپاه است که هم دارای سوخت جامد است و هم دارای سهولت در به‌کارگیری.

وی افزود: این موشک با کارایی خود در واقع توان بسیار زیادی را به مجموعه موشکی نیروی هوا فضای سپاه افزوده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه به‌کارگیری موشک‌های خیبرشکن در واقع این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده است که به واسطه وزن کاهش‌یافته آن که یک‌سوم شده است، بسیار چابک و تاکتیکی بوده و در به‌کارگیری خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است.

وی افزود: این موشک زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک‌ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سر جنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی. ان. تی افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در شرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک‌ها که در فاز نهایی قابلیت مانورپذیری بالایی دارد، اهداف متخاصم را در بُرد و مسافت ۱۴۵۰ کیلومتری نقطه‌زنی و مورد اصابت قرار دهیم.

سردار حاجی‌زاده در پایان تأکید کرد: این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت‌کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۲۶۵۹۷۳۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین