پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۲۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: درصورتی که آموزش و پرورش و سپاه همه استان‌ها می‌خواستند کاروان‌هایی را اعزام کند پیش بینی ما حضور ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی اردو راهیان نور بود.
شعار سال: چندی پیش مجوز برگزاری اردو‌های راهیان نور با شرط تزریق سه دوز واکسن کرونا صادر شد. اما در حال حاضر تنها سوالی که مطرح می‌شود این است که در پیک ششم کرونا و امیکرون که واکسن زده‌ها هم یکی یکی مبتلا می‌شوند آیا برگزاری این اردو فوریت دارد؟

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اظهار کرد: طراحی شد که امسال راهیان نور به دو صورت حضوری و مجازی برگزاری کنیم.

وی با بیان اینکه در اردو‌های حضوری دانش آموزانی که می‌خواهند اعزام شوند باید دو دز و سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، ادامه داد: هر گروهی که به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شود به صورت محدود انجام می‌شود.

باستان افزود: در گذشته شاید هر استان ۵۰ دستگاه اتوبوس از دانش اموزان متوسطه دوم و پایه نهم متوسط اول را به مناطق راهیان نور اعزام می‌کرد، اما در حال حاضر، اعزام در حد نخبگانی است.

وی درباره اعزام نخبگانی تصریح کرد: نخبگان به معنای معدل الف مدرسه نیست چرا که به معنی دانش آموزان برتر امور فرهنگی، فعال مجازی و اجتماعی، فعال خدمت رسانی و... است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی ادامه داد: در مراحل اعزام و خوابگاه‌ها تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود. به طور مثال در خوابگاه‌ها فاصله گذاری اجتماعی تعبیر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، هرمزگان و بوشهر که میزبان راهیان نور هستند یک روزه اردو را برگزار می‌کنند، افزود: استان‌های همجوار در رتبه‌ی بعدی اعزام هستند و استان‌های دور‌تر که در مرحله سوم اعزام می‌شوند می‌توانند با سقف دو روز اقامت به این اردو بروند.

باستان گفت: برای گروه‌هایی که دو روز در مناطق حضور دارند از خوابگاه‌هایی استفاده می‌شود که فاصله گذاری همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها اجرا شده باشد.

رئیس بسیج دانش آموزی افزود: از اول بهمن ماه تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۱ اعزام‌های دانش آموزی به اردو راهیان نور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانش آموزان ۴ استان به مناطق راهیان نور اعزام شدند و ۲ استان دیگر نیز در شرف اعزام کاروان‌های خود هستند، ادامه داد: اعزام این گروه‌ها تحت هدایت قرارگاه مقابله با کرونا استان است و هر زمان قرارگاه اجازه دهد می‌توانند دانش آموزان اعزام شوند.

باستان درباره برگزاری راهیان نور به صورت مجازی گفت: به طور مثال اگر راویان استان آذربایجان غربی در منطقه عملیاتی درحال روایت باشند، تیم فنی با تصویربرداری آنلاین تصاویر را برای دسترسی دانش آموزان در شبکه شاد قرار می‌دهد تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان‌هایی که اجازه اعزام اردو‌های راهیان نور را ندارند یک تیم فنی همراه با راوی متخصص به مناطق اعزام می‌کنند، گفت: در این شرایط با روایت مناطق به صورت آنلاین فیلم‌ها برای دانش آموزان آن استان پخش خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی بیان کرد: درصورتی که آموزش و پرورش و سپاه همه استان‌ها می‌خواستند کاروان‌هایی را اعزام کند پیش بینی ما حضور ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر بود، اما در صورت عدم اجازه قرارگاه‌های مقابله با کرونا استان این اردو در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

باستان گفت: مهم این است نگذاریم پرچم بزرگترین عملیات فرهنگی کشور به زمین بماند وهمه متولیان دستگاه‌های فرهنگی باید توجه کنند که نباید در بستر فضای مجازی ارزش‌های دشمن در قالب‌های مختلف بین دانش آموزان ما بچرخد؛ همچنین لازم است همه کمک کنند مهارت دفاع مقدس، انقلاب و.. در بستر فضای مجازی به صورت جذاب برای نسل آینده انقلاب پیاده سازی شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۹۷۶۴۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین