پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۲۳۷۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی به مدارس کشور خبر داد.
شعار سال:مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی به مدارس کشور خبر داد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزان به مدارس کشور خبر داد و اظهار کرد: دستورالعمل جدید اردویی از 3 سال قبل با مشارکت و همراهی کمیسیون ایمنی راه‌ وزارت راه، شورای عالی آموزش و پرورش و معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر و اردوگزاران کشور کلید خورد.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های قبلی اردویی، مشکلات عدیده‌ای داشت و به نیازهای دانش‌آموزان کمتر می‌توانست پاسخ دهد که اصلاحات این دستورالعمل را انجام دادیم و مهم‌ترین دغدغه ما این بود که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که اردوگزاران بتوانند به راحتی اردوها و بازدیدهای خودشان را برگزار کنند و در عین حال هم به امنیت اردوها خیلی توجه کردیم.

رمضانی به ویژگی دستورالعمل جدید اشاره کرد و افزود: سیاست‌مان این است که مدرسه و اولیا ویژه دیده شوند؛ بر این اساس اردوهایی که قرار است در سطح شهر برگزار شود با مصوبه شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان می‌توانند اردوی خود را در سطح شهر برگزار کنند اما اردوهای در سطح شهرستان، استان و کشور باید پس از تأیید در مرکز کنترل اردویی، برگزار شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در این دستورالعمل اردو صورت گرفت، این است که ما بر اساس نوع نیازی که دانش‌آموزان، مربیان و معلمان با آن مواجه بودند، اردو برگزار کنیم مثلا برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، در دستورالعمل گذشته که آزمایشی بود، بحث کیلومتر مطرح بود که همان چارچوب شهر، شهرستان و استان مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس علاقه‌ای که اردوگزاران و دانش‌آموزان نسبت به حضور در مقبره شهدا مطرح کردند، سیاست جدی به برگزاری اردوی راهیان نور است تا این فرصت معنوی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد که بتوانند از مقبره شهدا هم بازدید داشته باشند.

وی به امنیت فضاهای پرورشی اشاره کرد و افزود: در دستورالعمل جدید مقرر شد فضاهای پرورشی باید از امنیت کامل برخوردار باشند و به جزئیات آن اشاره و تأکید شده است.

رمضانی بر آموزش اردوگزاران و مربیان اردو تأکید کرد و ادامه داد: اولین دوره آموزش مدرس اردوگزاران برگزار می‌شود و در نظر داریم همه یک میلیون نفر که در واحدهای آموزشی و پرورشی مشغول به خدمت هستند در یک دوره زمانی مشخص تحت آموزش قرار دهیم تا در زمینه اردو، دانش کافی داشت باشند.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که نیازمند مراقبت جدی هستند مورد توجه قرار گرفته است و با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی هماهنگ شده است تا این دانش‌آموزان نیز بتوانند از فرصت طلایی اردو بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این دستورالعمل جامع است و به تمام پرسش‌های اردوگزاران پاسخ داده است، گفت: در بحث امنیت، آموزش اردو و بهره‌مندی دانش‌آموزان از فرصت اردو در این دستورالعمل به صورت جزئی و ویژه توجه شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:13980713001028،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
مگه در دوره وزیر قبل و بعد از اتفاق ناخوشایند رخ داده، این دستورالعمل تدوین نشده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین