پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت (فارس) مدعی است که با توجه به صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری در سال ۹۸ مبنی بر اجازه صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی و اینکه برای موتور سواری و دوچرخه سواری بانوان اصلا منع قانونی وجود ندارد و قید مقرر در ماده ۲۰ نافی صلاحیت آن مرجع مبنی بر اختیارات و وظایف صدور گواهینامه برای زنان نیست‏.
شعار سال: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشکلی از لحاظ قانونی جهت صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی نبوده و بنده این موضوع را در قالب طرح سوال از وزیر کشور و ثبت طرح اصلاحیه قانون دنبال خواهم کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«جدیدا اخباری مبنی بر ممنوعیت موتورسواری بانوان به دلیل نداشتن گواهینامه منتشر شده است.
استناد نیروی محترم انتظامی به تبصره ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۷۵ مجلس است (صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای مردان برعهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است). ‏

با توجه به صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری در سال ۹۸ مبنی بر اجازه صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی و اینکه برای موتور سواری و دوچرخه سواری بانوان اصلا منع قانونی وجود ندارد و قید مقرر در ماده ۲۰ نافی صلاحیت آن مرجع مبنی بر اختیارات و وظایف صدور گواهینامه برای زنان نیست‏.

به عبارت دیگر اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند. به نظر می‌رسد مشکلی از لحاظ قانونی جهت صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی نیست.

این موضوع را از دو جهت در مجلس پیگیری خواهم کرد:

الف_ نظارتی با طرح سوال از وزیر محترم کشور.

ب_ تقنینی با ثبت طرح اصلاحیه قانون و اضافه کردن کلمه زنان.»

چندی پیش سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه جلسه توجیهی طرح انضباط بخشی به موتورسیکلت سواران با تشریح برخی از مصادیق برخورد با تخلفات موتور سیکلت سواران تاکید کرد که با توجه به اینکه گواهی نامه موتورسیکلت به زنان داده نمی‌شود رانندگی این افراد با موتورسیکلت ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از آخرین اخبار، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۹۱۱۳۵۰، akharinkhabar.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
0
0
مشکلی نیست ولی اونقدر میگردن تا یه مشکلی پیدا کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین