پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
مسائل و مشکلات احداث بزرگترین شهرک صنعتی دارویی جنوب کشور با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیضاء بررسی شد.

شعار سال: علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی دارویی درحال ساخت بیضاء که با همراهی محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی، حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام شد، مسائل و مشکلات زیرساختی این شهرک را از نزدیک بررسی و تصمیمات عملیاتی برای تسریع در احداث زیرساخت‌ها و تسهیل حضور سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی دارویی اتخاذ شد.
 
در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز حضور داشت، بر تأمین اعتبارات لازم و همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان، از جمله وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو به منظور اجرای زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک صنعتی تأکید شد.
 
شهرک صنعتی دارویی بیضاء از مصوبات هیأت دولت است، که عملیات شهرک سازی و زیرساخت‌های آن در فاز اول در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد شده و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در دست توسعه است که قابلیت افزایش تا گستره یک هزار هکتار را دارد
 
با بهره برداری از فاز اول این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این منطقه مستقر خواهند شد که پیش‌بینی می‌شود برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.
 
رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی و نیز فرآوری گیاهان دارویی است، و در برخی از زون‌های تخصصی آن نیز بر اساس ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.
 
ایجاد شهرک صنعتی دارویی بیضاء با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای، از جمله دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی و سایر مراکز علمی و صنایع دارویی و وابسته، ضروری تشخیص داده شد.
 
همچنین با توجه به اهمیت سامانه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در توسعه صادرات تولیدات دارویی و گیاهی، از جمله مزیت‌های این شهرک صنعتی، نزدیکی به شیراز مرکز استان فارس، آزاد راه شیراز ـ اصفهان، راه آهن و فرودگاه شیراز و سایر استان‌های همجوار است‌.
 
با توجه به این‌که شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است، شهرک صنعتی بیضاء با توجه به ویژگی‌ها و مزایای اقتصادی لازم، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است، که با راه اندازی آن و آغاز واگذاری زمین در سال آینده، مورد استقبال متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی قرار می‌گیرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید خود و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی دارویی درحال ساخت بیضاء در گفت‌وگو با خبرنگاران از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای اجرای زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات امسال و سال آینده به این شهرک صنعتی اختصاص خواهد یافت.
 
علی رسولیان افزود: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی از ابتدای امسال آغاز شده و تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرسازی و شبکه داخلی فاضلاب اختصاص یافته و سایر پروژه‌های عمرانی شهرک سازی نیز به سرعت در سال آینده اجرایی خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که ایجاد این شهرک صنعتی با هدف هدایت سرمایه گذاران مرکز استان که با نبود زمین صنعتی  برای اجرای طرح‌های خود در مرکز استان روبه‌رو شده‌اند، در دستور کار این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است، اضافه کرد: زیرساخت‌های داخل شهرک صنعتی در فاز اول که حدود ۲۰۰ هکتار است، تا پایان سال آینده انجام خواهد شد و همزمان باید دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به تأمین زیرساخت‌های جاده ورودی و نیز تأمین آب، برق و گاز تا ورودی شهرک صنعتی اقدام کنند.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: شهرک صنعتی دارویی بیضاء در فاز نخست در ۲۰۰ هکتار برای استقرار همه رشته فعالیت‌‌های صنعتی، به‌ویژه صنایع دارویی درنظر گرفته شده است که در فاز دوم نیز ۲۰۰ هکتار دیگر به مساحت فعلی اضافه و در فازهای بعدی قابل توسعه تا یک هزار هکتار خواهد بود.
 
رسولیان تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها، واگذاری اراضی و استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی، شهرک صنعتی دارویی بیضاء به یکی از شهرک‌های صنعتی مطرح استان فارس و کشور تبدیل می‌شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش، تاریخ انتشار: 29 بهمن1400، کدخبر: ، 243072/www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین