پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
کیفیت آزاد راه تهران شمال از همت به سمت چالوس را نگاه کنید. نظر هر شهروندی را هم که می خواهید بپرسید، مورد قبول ماست. مردم راضی نیستند جناب فتاح. این شیوه ساخت را با تکه ساخته شده از مرزن آباد به چالوس مقایسه کنید. خودتان متوجه می شوید. از ظاهر تا باطن ساخت. خبر از افتتاح فلان فاز را دادن و وعده درمانی با این حجم تاخیر هم به هیچ وجه پسندیده نیست . حرفه ای عمل کنید، نقایص را برطرف کنید و به موقع کار را تحویل دهید. ما جاده باستانی نیاز نداریم. پروژه تعریف دارد. آقایان پیمانکار را وفق قانون بازخواست کنید. شما بیش از چند سال، مهمان حوزه مدیریتی و سیاسی کشور نیستید، از خودتان نام نیکو برجای بگذارید. سربسته و شفاف عرض شد.
شعار سال: رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید مشترک به همراه صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران شمال که اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

پرویز فتاح با اشاره به اینکه بازدید امروز در امتداد بازدید‌های قبلی مسئولان بوده است افزود: در این بازدید بر زمان بندی دقیق اجرای طرح‌ها و اتمام باند رفت قطعه ۲ تاکید شد تا بتوانیم اسفند سال آینده بهره برداری آن را شاهد باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در احداث آزاد راه مشارکت و سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان با دولت ۵۰ درصد است خاطرنشان کرد: اکنون بنیاد تعهد انجام خود را انجام داد و در نیمه اول امسال دولت نیز تعهد مالی خود را انجام داد، اما از آنجایی که هزینه‌ها افزایش یافته برای تامین بقیه منابع مالی امروز رئیس سازمان برنامه بودجه قول مساعد داد.

فتاح افزود: شش و نیم کیلومتر تونل البرز در قطعه ۲ افتاح شد و ۱۶ کیلومتر از مسیر مانده که در حال انجام است و درصد باقیمانده انجام کار به دلیل تاسیساتی است که باید پیش خرید کنیم و آقای میرکاظمی (رییس سازمان برنامه بودجه) هم قول دادند تا برای انجام این کار نقدینگی تزریق کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: دو هزار نفر در فرایند تکمیل قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال فعالیت دارند.
 
آقای فتاح ، مردم از کیفیت اتوبان تهران- شمال راضی نیستند

تزریق اعتبارات نقدی به طرح آزادراه تهران - شمال
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این بازدید گفت: با توجه به پرداخت نقدی اعتبارات طرح آزاد راه تهران - شمال، وضعیت اجرای این طرح در سال ۱۴۰۱ بهتر از گذشته خواهد بود.

سید مسعودمیرکاظمی گفت: مقرر شد؛ جلساتی در تهران برگزار تا آغاز اجرای قطعه ۳ این آزاد راه نیز تعیین تکلیف شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه روند اجرای قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال با پیشرفت مناسب همراه است ابراز امیدواری کرد در سریع‌ترین زمان ممکن، یک خط از آن در اختیار مردم قرار گیرد.

آقای میرکاظمی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در پرداخت هزینه‌های این طرح کمتر از اوراق استفاده می‌کنیم گفت: یکی از سیاست‌ها در دولت سیزدهم، تسویه اوراق داده شده است و اوراقی که تسویه می‌شود بیشتر از اوراقی است که منتشر می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تلاش می‌شود؛ با توجه به مواردی که در این بازدید بیان شد بخشی از پرداخت‌ها انجام شود، تا بتوانیم افتتاح و بهره برداری یک خط از قطعه ۲ را داشته باشیم و همچنین قطعه سه نیز فعالیت آن به زودی آغاز شود.

میرکاظمی تاکیدکرد: مطالعه قطعه سه باید در سریعترین زمان ممکن ارائه شود تا بتوانیم احداث آن را زودتر آغاز کنیم.
 
آقای فتاح ، مردم از کیفیت اتوبان تهران- شمال راضی نیستند

آزاد راه تهران - شمال طرحی با مولفه‌های اقتصاد مقاومتی
معاون اجرایی رییس جمهور هم در این بازدید گفت: آزاد راه تهران - شمال طرحی با مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و این آزاد راه مسیر کوتاه تری به دریا می‌انجامد و کاهش صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها را درپی دارد.

سید صولت مرتضوی افزود: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم طرح آزاد راه تهران- شمال اقتدار و توانمندی مهندسان داخلی است که مشاهده می‌شود چه قدر فنی و مهندسی سازه‌ها احداث شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین در مورد صدور مجوز و فعالیت معدن در محدوده منطقه ۴ آزاد راه تهران - شمال که از سوی وزارت صمت صادر شد و خطراتی که می‌تواند برای این قطعه از آزاد راه داشته باشد گفت: دولت مدافع حقوق ملت است و بر اساس تاکید رئیس جمهورکه تصمیم باید به نفع مردم باشد این موضوع نیز قطعا به نفع مردم و حفظ بیت المال دیده می‌شود و آقای خادمی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت آزادراه باید پیگیری کنند.

آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین طرح‌های راه‌سازی کشور، تهران را به چالوس متصل می‌کند مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان آغاز و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع می‌شود و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که ساخت آن در جریان است.

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و هنوز عملیات اجرایی در آن صورت نگرفت.

قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز؛ حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که اجرای این قطعه سال ۱۳۷۵ آغاز شد و سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

در کنار همه تعاریف و برنامه های تشریح شده در خصوص این آزاد ،گروهی از منتقدین به وضعیت فعلی اصلا راضی نیستند .

آقای فتاح ، مردم از کیفیت اتوبان تهران- شمال راضی نیستند
 
منتقدین می گویند که کیفیت آزاد راه تهران شمال از همت به سمت چالوس را نگاه کنید. نظر هر شهروندی را هم که می‌خواهید بپرسید، مورد قبول ماست. مردم راضی نیستند جناب فتاح. این شیوه ساخت را با تکه ساخته شده از مرزن آباد به چالوس مقایسه کنید. خودتان متوجه می‌شوید.
از ظاهر تا باطن ساخت. خبر از افتتاح فلان فاز را دادن و وعده درمانی با این حجم تاخیر هم به هیچ وجه پسندیده نیست. حرفه‌ای عمل کنید، نقایص را برطرف کنید و به موقع کار را تحویل دهید. ما جاده باستانی نیاز نداریم. پروژه تعریف دارد.
 
آقایان پیمانکار را وفق قانون بازخواست کنید. شما بیش از چند سال، مهمان حوزه مدیریتی و سیاسی کشور نیستید، از خودتان نام نیکو برجای بگذارید. سربسته و شفاف عرض شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
معلوم نیست چند تا دولت باید بیاد و بره تا این آزادراه تموم بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
واقعا این تصویر واقعیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین