پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
علی الظاهر توضیحات غلامرضا نوری است بر اتهامات بیان شده توسط تقی پور. اما در بطن داستان ضعف‌های شدید فنی و مشروعیت عام فرآیند سیاستگذاری و قانونگذاری را جستجو کنید. تذکر عدیده دادیم و می‌دهیم که مصوبات کمیسیون‌ها و مجلس برای افزایش دقت نظر، نیازمند امضای مشورتی حداقل پنج انجمن علمی مرتبط در کشور است. چند دوره است که درخواست تغییر در آئین نامه داخلی مجلس در این خصوص داده شده است. کدام رئیس مجلس یا هیات رئیسه‌ای این مهم را شنید و درک کرد؟
شعار سال: انجمن‌های علمی در تمام دنیا بعنوان بازوی قویی در موثر سازی و مشروع کردن جریانات و ترتیبات سیاستگذاری و قانونگذاری‌ها با جایگاهی مشورتی یا نظارتی مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند.

این مهم برای چندین نوبت از مجلس شورای اسلامی درخواست شده و تقاضای تغییر در آئین نامه داخلی مجلس برای تقویت جایگاه و نقش انجمن‌های علمی و نگاه مشورتی آن‌ها، داده شده است.

کدام هیات رئیسه‌ای از مجلس این مهم را فهم کرد و بدان حساسیت نشان داد؟ چرا باید این گونه باشد؟ آیا منافع ملی باید وابسته به دست بالا و پائین کردن چند نماینده پر اطلاع و کم اطلاع گردد؟ آیا فرآیند موجود با اصول تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح، همخوانی دارد؟

چرا فهم لازم از حقوق اساسی وجود ندارد و تصمیم گیری‌ها به سطح ساختار‌های موجود تقلیل وضعیت داده است.

آقایان هیات رئیسه مجلس، جناب قالیباف به صراحت می‌گوییم که روند فعلی تصمیم گیری ها، تصمیم سازی‌ها، سیاستگذاری‌ها و حتی قانونگذاری‌های مجلس، کارآمدی لازم را ندارد. چرا از توان انجمن‌های علمی و شورای انجمن‌های علمی ایران در این خصوص استفاده نمی‌شود؟
 
تعداد بازدید : 2

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین