پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان نموده که پرواز‌های باری و مسافری به مقصد روسیه در حال انجام است و فعلا برنامه‌ای برای لغو این پرواز‌ها وجود ندارد. پرواز مسافری بین ایران و اوکراین قبل از جنگ فعلی نیز برقرار نبود تا لغو شود. لازم به توضیح است که صبح امروز پرواز ماهان تهران- مسکو با نوعی سردرگمی برای حرکت مواجه بود. از طرف دیگر بنا بر اطلاعات دریافتی، حریم هوایی اوکراین به روی کلیه پرواز‌های غیرنظامی بسته است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) هم اعلام آمادگی نموده که اقدام به بازگرداندن مسافران از اوکراین کند.
شعار سال: محمد محمدی بخش اظهار کرد: برنامه لغو پرواز‌ها به روسیه به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشده و در دستور کار قرار نگرفته است. در صورت ابلاغ بخشنامه جدید از سوی نهاد‌های امنیتی شرایط جدید اجرایی خواهد شد. ما پروازی به کشور اوکراین نداشتیم، بنابراین پرواز به این کشور متوقف و یا لغو نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی شرکت هواپیمایی درباره تاخیر پرواز امروز ایران به مسکو ابراز کرد: ماهان امروز در حالی که آماده پرواز به مسکو بود متوجه شد که روسیه مسیر پروازی خود را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده و به همین دلیل پرواز این شرکت هواپیمایی به مقصد مسکو با تأخیر مواجه شد.
 
تداوم برقراری پرواز‌های ایران و روسیه و عدم پرواز به اوکراین

گفتنی است؛ پرواز تهران-مسکو همواره از مسیر هوایی رشت، آذربایجان، گرجستان، جنوب روسیه به مقصد مسکو تعریف شده بود که به دلیل ممنوعیت اعلام شده از سوی روسیه مجبور شدیم مسیر پروازی را از روی دریای خزر تغییر دهیم.

با آغاز تنش بین روسیه و اوکراین، صد‌ها پرواز در برخی فرودگاه‌های روسیه لغو و به حالت تعلیق درآمده است و پرواز امروز صبح ماهان به مقصد مسکو با دو ساعت تاخیر انجام شد.

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفته است درتلاشیم که با چند پرواز اختصاصی ایرانی‌ها را از برخی مناطق اوکراین خارج کنیم.
 
پرواز صبح امروز ماهان به مقصد مسکو به دلیل شروع جنگ با مشکل مواجه شد و باعث گلایه مسافران شد.

گویا پس از رفع مسائل و هماهنگی این پرواز تیک‌آف کرده است.
 
تعداد بازدید : 1

حسین جهانی مدیرکل روابط‌ عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، درباره اختصاص پروازهای فوق العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر- تهران- کی‌یف افزود: هما در حال حاضر هیچ پروازی به اوکراین ندارد، اما برای بازگرداندن ایرانیان از اوکراین در صورت تقاضا و اختصاص مجوز پرواز آمادگی کامل دارد.

وی توضیح داد: در صورت اعلام دریافت مجوز، پروازهای فوق العاده هما در مسیر تهران- کی یف برقرار خواهد شد.

امروز(پنج شنبه) سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با انتشار دو اطلاعیه به شهروندان ایرانی هشدار دادیم که از نقاط بحرانی فاصله بگیرند و امروز نیز سومین اطلاعیه صادر شد، افزود: یک خط ۲۴ ساعته در ایران و سفارت برقرار است. با ۲ طرف این آشوب در ارتباطیم و تاکید کردیم که امنیت هموطنان برای ما در اولویت است.

وی گفت: به سبب شرایط اوکراین در ۱۰ روز گذشته هیچ کشوری نتوانسته شهروندانش را از طریق هوایی از این کشور خارج کند. وزارت امور خارجه در تلاش است تا مجوز یک یا چند پرواز اختصاصی برای خروج ایرانیان از برخی مناطق اوکراین را اخذ کند. البته ما معطل این داستان نخواهیم بود و به صورت میدانی در حال انجام تمام اقدامات هستیم و در حال حاضر هیچ مشکلی برای خروج ایرانیان از اوکراین وجود ندارد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۸۹۳۹، www.qudsonline.ir / سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۲۸۴۷۰، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین