پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه به حملات هوایی به مراکز تروریست ها در سوریه ادامه خواهد داد.

شعارسال: لاوروف پس از دیدار با 'جان کری' همتای آمریکایی خود در لیما پایتخت پرو در جمع خبرنگاران گفت که با وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع سوریه و مسائل مربوط به مبارزه با تروریست ها گفت وگو کرده است.

خبرگزاری 'روسیا سگودنیا' بامداد امروز جمعه به نقل از لاوروف نوشت: نیروی هوافضای روسیه و ارتش سوریه به این دلیل به مواضع تروریست ها در استان های ادلب و حمص حمله می کنند تا از عقب نشینی تروریست های داعشی از موصل به این مناطق سوریه پیشگیری کنند.

لاوروف خاطرنشان کرد که این حملات به مراکز تروریست ها در سوریه ادامه می یابد و مسکو مصمم به سرکوبی تروریست ها است.

بمب افکن های سوخوی روسیه یگان ناوهواپیمابر آدمیرال کوزنتسف در دریای مدیترانه از روز سه شنبه پس از وقفه در حملات هوایی ضدتروریستی بار دیگر مراکز تروریست ها در استان های حمص و ادلب را هدف بمباران قرار داده و ناو موشک انداز آدمیرال گریگوریف هم چند فروند موشک بالدار کالیبر به مراکز تروریست ها در این استان ها پرتاب کرد.

روز پنجشنبه نیز هواپیماهای قاره پیمای توپولف 95 ام اس مواضع از پیش شناسایی شده تروریست ها را هدف موشک و بمب قرار دادند و به پایگاه های خود بازگشتند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز گزارش داد که همزمان هواپیماهای چند منظوره سوخو 33 یگان پروازی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و شکاری های سوخو 30 از پایگاه هوایی حمیمیم در این حمله ها شرکت داشتند که براثر آن انبارهای مهمات و سلاح، مرکز تجمع تروریست ها در قالب اردوگاه آموزشی یا یگان های عملیاتی، محل استقرار تسلیحات سنگین و تجهیزات زرهی از جمله مراکز نابود شده است.

لاوروف در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران در لیما دیدار خود با جان کری را ثمربخش خواند و گفت: این دیدار خوبی بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین حادثه بدرفتاری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خبرنگار راشاتودی را غیرقابل قبول خواند.

وی افزود: 'ماریا زاخارووا' سخنگوی وزارت خارجه روسیه مواضع مسکو را در این مورد به صراحت اعلام کرد و معتقدم که این حادثه (بدرفتاری با خبرنگار روسی) منعکس کننده ارزش های امریکایی و موضع وزیر خارجه آمریکا نیست.

جان کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی از پاسخ دادن به گیانه چیچکیان خبرنگار راشاتودی درباره ارائه مستندات و شواهد ادعای بمباران پنج بیمارستان و یک کلینیک سیار در حلب از سوی بمب افکن های روسی خودداری کرد.

به گزارش رسانه های روسی، کربی سپس خطاب به دیگر خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت که قصد ندارد این خبرنگار دولتی روسیه را هم ردیف آنان قرار دهد.

کربی سپس درحالی که از پرسش خبرنگار روس ناراحت شده بود، گفت: شما می توانید برای دریافت توضیح به وزارت دفاع کشور خود مراجعه کنید.

در این هنگام، ماتیو لی خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس خطاب به کربی یادآور شد که درخواست خبرنگار راشاتودی نادرست نیست و شما هم بهتر است مراقب سخن گفتن خود باشید.

به گزارش رسانه های روسی، یک سخنگوی دیگر وزارت خارجه آمریکا پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی از خانم خبرنگار روس به دلیل رفتار کربی عذرخواهی کرد.

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای به این رفتار مقام آمریکایی اعتراض و اعلام کرد: تقسیم خبرنگاران به درست و نادرست تخلف آشکار است که در کنفرانس مطبوعاتی اخیر جان کربی انجام گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 28 آبان 1395، کدمطلب: 82312980 (5674489) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین